شماره: 91 تاریخ : 1390/03/08-12:00:00

ایران یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات پتروشیمی خاورمیانه

امسال 44 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در کشور تولید می‌شود

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه تولید 44 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال‌جاری خبر داد و گفت: برنامه تولید را در سال‌جاری در کنار بهینه‌سازی قیمت خور

 علی‌محمد بساق‌زاده با اشاره به تاکیدهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای دستیابی به بالاترین میزان بهره‌وری در واحدهای تولیدی گفت: یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، تعمیرات اساسی بهنگام و رفع مشکلات فنی واحدهاست.

وی بهترین زمان برای تعمیرات اساسی را فصل‌های بهار و پاییز اعلام کرد و افزود: تا این موقع از سال، برنامه تعمیرات به خوبی پیش رفته است و برخی از واحدها با اتمام تعمیرات هم‌اکنون در مدار تولید قرار گرفته‌‌اند.

بساق‌زاده با بیان این که برنامه تعمیرات اساسی واحدهای پتروشیمی به صورت سالانه و یک سال زودتر آماده می‌شود، افزود: تعمیرات 80 درصد مطابق برنامه‌ها پیش می‌رود مگر این که شرایط خاصی برای واحدها ایجاد شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در باره کمبودهای احتمالی محصولات پتروشیمی در بورس اظهار داشت: تامین نیاز داخل، همواره اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده است؛ از این‌رو هنگام تعمیرات مجتمع ها، محصولات داخلی را از محل محصولات صادراتی تامین می‌کنیم و البته نیاز تولیدکنندگان داخلی به محصولات پتروشیمی، حدود 30 درصد حجم تولید است.

هم‌اکنون ظرفیت تولید 51 میلیون تن از انواع محصولات پتروشیمی در کشور نصب شده است و ایران با این ظرفیت به عنوان دومین تولیدکننده محصولات پتروشمیی در خاورمیانه شناخته می‌شود.

علاوه‌بر این‌ها در سال‌جاری با راه‌اندازی واحدهای جدید 6 میلیون و 500 هزار تن دیگر نیز به کل ظرفیت کشور اضافه می‌شود تا برنامه تولید (44 میلیون تن) تحقق پیدا کند.

سال گذشته از کل 51 میلیون تن ظرفیت نصب شده بالغ‌بر 40 میلیون تن تولید و 16 میلیون و 200 هزار تن از آن در داخل و خارج از کشور فروخته شد./110

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/91.bos