شماره: 400108 تاریخ : 1397/08/03-02:29:23

800 کارگاه مرمت تا پایان سال راه اندازی می‌شوند

هادی احمدی روئینی گفت: یک‌هزار و 200 کارگاه مرمت در کشور فعال است و 800 کارگاه جدید هم تا پایان سال راه اندازی می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ هادی احمدی روئینی سرپرستی اداره کل حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: ما چند نوع بنای در حال مرمت در ایران داریم؛ بناهای مشارکتی که مالک و ساکن این بناها مردم هستند و بخشی از بناها که در زیر مجموعه و تملک سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دارد. 

وی تشریح کرد: به تعبیر دیگر، تعدادی بنا یا خانه تاریخی که مردم خودشان به صورت شخصی مرمت می‌کنند و آن دسته از بناها که با نظارت یا مشارکت مالی ما مرمت می‌شود و به این ترتیب تعداد کارگاه‌های فعال در کشور به یک‌هزار و 200 می‌رسد. 
احمدی گفت: ظرفیت کنونی ما تا 2 هزار کارگاه است که به محض تخصیص اعتبار، 800 کارگاه هدفگذاری شده دیگر به تعداد کارگاه‌های فعال اضافه خواهند شد. 
وی با اشاره به این که در صورت تامین اتبار و تخصیص بودجه دولتی ظرفیت بیشتری برای فعال شدن کارگاه‌های مرمت در کشور وجود دارد، ادامه داد: طرح برپایی هشت هزار کارگاه مرمت به منظور اشتغال فراگیر به دولت ارائه شد و برای اجرای آن تنها نیازمند حمایت مالی هستیم. 
مدیرکل حفظ و احیای بناهای تاریخی گفت: ما از نظر نیروی فنی، هیچ محدویتی نداریم زیرا نیروی فارغ التحصیل آماده به کار و استادان باتجربه زیادی داریم و با اجرایی شدن این طرح ها میراث فرهنگی تنها روی آنها نظارت خواهد داشت. 
وی یادآورشد: در شرایط مالی کنونی که برای مرمت بناهای تاریخی با محدودیت اعتبار مواجهیم اولویت ما فقط بناهای اضطراری مثل مسجد جامع ساری، علاء الدوله سمنانی، پل‌ها، مسجد جامع و مسجدشیخ لطف الله اصفهان هستند هرچند دست کم در هر استان یک بنا داریم که نیاز فوری به مرمت دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/800-کارگاه-مرمت-تا-پایان-سال-راه-اندازی-می‌شوند.bos