شماره: 797 تاریخ : 1390/04/15-12:00:00

سرمایه بانک مسکن به 30 هزار میلیارد ریال افزایش یافت

در پی برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بانک مسکن ، سرمایه بانک با تصویب اعضای مجمع عمومی فوق العاده از 14 هزار به 30 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بانک نیز که به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1389 برگزار شد، صورت های مالی سال89 اعم از ترازنامه و صورتحساب سود و زیان با اظهار نظر مقبول حسابرسی توسط اعضای مجمع به تصویب رسید.
بر اساس این گزارش ، در این نشست که با حضور دکتر اصغر ابوالحسنی - معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای مجمع عمومی بانک ، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و مدیران بانک مسکن برگزار شد، دکتر ابوالحسنی از تمامی مدیران و کارکنان بانک مسکن به دلیل همکاری با دولت در زمینه پرداخت تسهیلات طرح مسکن مهر قدردانی کرد.
وی در این خصوص تصریح کرد : بانک مسکن در طرح مسکن مهر همسویی بسیارخوبی با سیاست های دولت داشته و عامل مهم در اجرای موفق این طرح که یکی از شاخصه های خدمت دولت به مردم است ،کارکنان بانک مسکن می باشند.
دکتر ابوالحسنی افزود : مشارکت بانک مسکن در طرح مسکن مهر نشان داد که سیستم بانکی می تواند در خدمت اهداف اجتماعی و اقتصادی جامعه گام بردارد که از نمونه های بارز آن می توان به کنترل بخشی از تورم کشور با تلاش کارکنان و مسوولان بانک مسکن اشاره کرد.
معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنان خود اظهار داشت : بخشی از ثبات ایجاد شده در بخش مسکن نتیجه تلاش کارکنان بانک مسکن و خدمت در طرح مسکن مهر است که لازم است با الگو گیری از بانک مسکن در سایر بخش ها نیز ثبات نسبی ایجاد شود.
وی افزود : مسوولان و کارکنان بانک مسکن تمام تلاش خود را در جهت تحقق اهداف مسکن مهر به کار بستند و توانستند به عنوان تنها بانک در سیستم بانکی کشور ، علم اجرای موفق این طرح را برافراشته و با این اقدام رسالت خود را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق بخشند.
بر اساس این گزارش ، در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن قدرت اله شریفی - مدیر عامل بانک مسکن - با تشریح گزارش عملکرد بانک در سال 89 در خصوص نقش اجتماعی فعالیت های این بانک گفت : پذیرش مسوولیت اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح مسکن مهر به عنوان تنها بانک عامل یکی از مهمترین فعالیت های بانک به منظور تحقق نقش اجتماعی بانک در جامعه است ، زیرا این طرح از مهمترین و وسیع ترین برنامه های دولت در جهت خانه دار کردن دهک های کم درآمد جامعه می باشد .
مدیر عامل بانک مسکن با تشریح عملکرد بانک در بخش صورت سود و زیان گفت : سود بانک طی سال 89 نسبت به سال قبل52 درصد افزایش یافته است.
وی در ادامه افزود : بانک مسکن با تخصیص 5 درصد از2 درصد سپرده های قرض الحسنه برای هزینه های امور فرهنگی و آموزش و پرورش، اقدام به احداث دو مدرسه در مناطق محروم کشور نموده است.
شریفی تدوام پرداخت تسهیلات مسکن مهر ، نوآوری در ارائه محصولات جدید بانکی و حضور بیشتر در عرصه های بانکدار ی بین الملل ر ا از مهمترین اهداف سال جاری این بانک عنوان کرد.
شریفی همچنین در خصوص دلایل درخواست افزایش سرمایه گفت : برای ادامه روند پرداخت تسهیلات و اصلاح نسبت سرمایه و افزایش توان تسهیلات دهی ضروری است سرمایه بانک افزایش یابد .
شایان ذکر است ، مجمع عمومی عادی و فوق العاده بانک مسکن با حضور نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی ، امور اقتصادی و دارایی، صنایع و معادن ، کشاورزی ، تعاون و بازرگانی و همچنین نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی برگزار شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/797.bos