شماره: 757 تاریخ : 1390/04/14-12:00:00

در مناطق نفت خیز جنوب اجرا می شود

پیشرفت 57 درصدی پروژه تدوین دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات نفت و گاز

تهران- رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: پروژه تدوین دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات موردنیاز این شرکت 57 درصد پیشرفت دارد.

 

   به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی،  خبری بانک و صنعت،  مهندس احمد عطایی درباره فعالیت های پژوهشی این  شرکت  در زمینه ساخت داخل توضیح داد: این پروژه با هدف تهیه و تدوین دانش فنی، شامل اطلاعات فنی تحقیق و شناسایی مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت قطعات یا مجموعه، شناسایی و آزمایش های مورد نیاز، شناسایی فرآیندهای اصلی ساخت، شناسایی فرآیندهای تکمیلی ساخت قطعات یا مجموعه و تهیه نقشه های ساخت تعریف شد.

وی افزود: قرارداد اجرایی این پروژه در نخستین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان در بهمن 1388 با پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان به امضا رسید.عطایی گفت: ارزش اعتباری این قرارداد معادل 5 میلیارد ریال است که باید در زمان دو سال اجرا شود.

رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به فعالیت های پژوهشی این شرکت در زمینه ساخت داخل گفت: این شرکت افزونبر شناسایی سازندگان داخلی و حمایت از آنها در تامین نیازمندی ها، تهیه و تدوین دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات پیچیده و پرمصرف را نیز با همکاری مراکز علمی و پژوهشی دنبال می کند.
وی افزود: اداره پژوهش و فناوری برای تحقق این هدف، پروژه های متعددی را تعریف کرده است که برخی از آنها تکمیل شده و برخی دیگر در مراحل اجراست.

طایی اضافه کرد: هم اکنون درمجموع 257 پروژه تحقیقاتی در 11 گروه تخصصی از جمله فرآورش نفت و گاز، مهندسی مخازن، مهندسی بهره برداری، حفاظت صنعتی، منابع انسانی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ اس یی  )، زمین شناسی و فناوری اطلاعات در شرکت تعریف و اجرا شده است.

 رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: از این تعداد 66 پروژه به پایان رسیده و 68 پروژه در مرحله اجراست و 123 پروژه هم در مرحله داوری و بررسی قرار دارند.

 

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/757.bos