شماره: 657 تاریخ : 1390/04/10-12:00:00

جزئیات اولین شرکتی که طبق قانون برنامه پنجم فرابورسی شد

جزئیات شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال که به عنوان اولین شرکت مرتبط با قانون برنامه پنجم توسعه وارد فرابورس شده از سوی کارگزار مشاور پذیرش و مدیرعامل آن

 

به گزارش روز جمعه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال که از روز دوشنبه به جمع شرکت های فرابورسی پیوسته، نخستین شرکتی است که بر اساس ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه وارد بازار سهام شده است.
طبق این ماده همه شرکت های سهامی عام کشور که به حدود هزار و 500 شرکت می رسند باید تا شهریور ماه سال جاری در بورس یا فرابورس حضور داشته باشند.
در رابطه با جزئیات شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال شهریار شهمیری مدیر عامل کارگزاری سهم آشنا و مشاور پذیرش این شرکت به فارس گفت: شرکت توسعه شمال اولین شرکتی بود که با اجرای قانون برنامه پنجم توسعه تمامی مراحل پذیرش بازار پایه را طی کرد و تمامی مقدمات پذیرش تا عرضه سهام آن در بازار پایه فرابورس تنها در یک هفته صورت گرفت.
وی ادامه داد: این شرکت با نماد "وشمال " از روز دوشنبه در فرابورس با میانگین قیمت هزار و 379 ریالی هر سهم بازگشائی شد.
این کارگزار با بیان اینکه پذیرش شرکت ها در بازار پایه فرابورس جدای الزام قانونی، مزایای متعددی برای شرکت های سهامی عام دارد ادامه داد: کاهش نرخ مالیات نقل و انتقال سهام برای سهامداران،نقل و انتقال آسان، سریع و کم هزینه سهام، شفافیت و اعتبار قیمت سهام شرکت بواسطه مبادله در فرابورس،اطلاع رسانى هماهنگ و عادلانه به سرمایه گذاران بالفعل و بالقوه از جمله مزایای بازار پایه فرابورس است.
سیدرحیم آذری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال هم به فارس گفت: در حالی پیش بینی سود هر سهم این شرکت برای سال مالی 90 حدود 181 ریال است که در راستای اهداف و استراتژهای تعیین شده و بر اساس افزایش سرمایه جدید و با توجه به ثبت شرکت نزد سازمان بورس و ورود به فرابورس ، سرمایه گذاری های متنوعی پیش بینی شده است.
وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده ، سرمایه‌گذاری در بخش عمرانی شامل بافت فرسوده بابل است که مطالعات آن شروع شده است. همچنین سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده منطقه 16 تهران با توجه به حاشیه امنیت سرمایه و سودآوری مناسب بر اساس استراتژ‌ی‌های تعیین شده 5 ساله شرکت، از محل استقراض از شبکه بانکی با استفاده از امتیاز تحصیلی صندوق قرض‌الحسنه حضرت ولی‌عصر بابل نزد بانک‌ها نیز از سال گذشته آغاز شده است.
آذری ادامه داد: در بخش صنعت و معدن نیز مطالعات اولیه در بخش معادن استان مازندران با توجه به فراوانی ماده معدنی فلورین شروع شده است. درضمن فعالیت‌ها در محدوده‌های اکتشافی معادن سنگِ آهن در استان‌های سمنان، یزد و کرمان با تأمین نقدینگی به زودی آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهمترین پروژه شرکت راه اندازی کارخانه تولید آهن اسفنجی است، ادامه داد: مطالعه و بررسی‌های لازم برای ایجاد یک خط کامل تولید آهن اسفنجی و نیروگاه برق 30 مگاواتی و تولید شمش فولاد به ظرفیت 300 هزار تن در سال در استان مازندران به پایان رسیده و طرح توجیهی و اقتصادی و فنی آن تهیه و به وزارت معادن و فلزات ارائه شده که پیگیری ها برای صدور مجوز از طرف وزارت صنایع‌ در حال انجام است.
آذری در خاتمه گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال 92 افزایش سرمایه‌ای با هدف اجرای طرح‌های توسعه‌ای و بعد از اخذ مجوز از سازمان بورس اعمال شود که در آن صورت سرمایه اسمی سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال به 50 میلیارد تومان خواهد رسید .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/657.bos