شماره: 654 تاریخ : 1390/04/09-12:00:00

دختر هشتمین رئیس جمهور ترکیه

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری دختر رئیس‌جمهور اسبق ترکیه در ایران

دختر تورگوت اوزال هشتمین رییس‌جمهور ترکیه و مالک شرکت ساختمانی «اوزال ترکیه» اعلام کرد : در حال اجرای پروژه‌هایی به ارزش 400 میلیون دلار در ایران است.

به گزارش روز جمعه شبکه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، زینب اوزال دختر تورگوت اوزال هشتمین رییس جمهور ترکیه و مالک شرکت ساختمانی اوزال ترکیه قصد دارد بیش از 400 میلیون دلار در پروژه های ساختمانی ایران سرمایه گذاری کند.
نخستین پروژه شرکت سرمایه گذاری اوزال در ایران مربوط به احداث یک مجتمع تجاری با 32 واحد خواهد بود .
زینب اوزال در این باره تاکید کرد تا کنون بیش از 56 میلیون دلار در یک پروژه ساختمانی ایران سرمایه گذاری کرده ایم. با تکمیل این پروژه و بهره برداری از دو پروژه دیگر ارزش سرمایه گذاری انجام شده در بازار ایران به بیش از 400 میلیون دلار خواهد رسید.
وی در مورد نوع پروژه های در دست اجرای شرکت خود در ایران اشاره ای نکرد اما گفت: تنها یک سوپر مارکت بزرگ کرفور در ایران وجود دارد. بازار ایران به احداث این گونه فروشگاههای بزرگ و رستورانهای شیک و مجلل نیاز دارد .
بصیر یایلا مالک شرکت سلکوک اینسات ترکیه شریک اصلی شرکت اوزال در اجرای پروژه های ایران است . اوزال در این باره گفت یایلا به خوبی از شرایط بازار مسکن و ساختمان آگاه است و تجربه خوبی برای فعالیت در بازارهای خارجی دارد . هم اکنون در حال احداث یک مجتمع 32 واحدی در ایران با مشارکت این شرکت هستیم و پروژه های جدیدی نیز در دست اجرا و مطالعه است .
وی گفت تنها مشکل ما تامین اسناد مالی و تامین منابع مالی مورد نیاز این پروژه ها در ایران به علت اعمال تحریم ها است . این مشکل باید حل و فصل شود . دولت آمریکا فشار زیادی را بر بانکها و موسسات مالی ترکیه وارد کرده تا روابط بانکی خود با ایران را قطع کنند .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/654.bos