شماره: 638 تاریخ : 1390/04/08-12:00:00

اجازه نمیدهیم ، دانه درشت ها از چنگ قانون بگریزند

رئیس دستگاه قضایی تاکید کرد که به مردم اطمینان می دهیم دانه درشت ها نتوانند از چنگ قانون و تیغ قوه قضاییه متواری شوند.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت،  آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در حاشیه تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و ادای احترام به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این موضوع که روز گذشته رهبر معظم انقلاب تاکید کردند اقتدار و اعتماد مردم به دستگاه قضایی 2 رکن اساسی برای این قوه خواهد بود، گفت: گزارشی از اقدامات دستگاه قضایی به رهبر معظم انقلاب ارائه شد.
وی افزود: در گزارش مختصری که ارائه دادیم کارهایی که انجام شده و قرار است در آینده انجام شود را عنوان کردیم که امیدواریم در همین مسیر اطمینان و اقتدار برای دستگاه قضایی باشد.
وی با اشاره به این مطلب که برنامه های ویژه ای داریم تا نظارت قوه قضائیه را مستمرتر از گذشته انجام دهیم، گفت: این نظارت ها در 2 بعد درون سازمان و برون سازمانی خواهد بود و برخورد قاطع و بدون تبعیضی با متخلفان خواهد شد.
آملی لاریجانی گفت: تلاش می کنیم تا تعبیری که امروز وجود دارد وعده ای معتقد هستند افرادی که دانه درشت به حساب می آیند حذف شوند و اطمینان می دهیم به مردم که نگذاریم این افراد از چنگ قانون و تیغ قوه قضائیه متواری شوند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به این مطلب که مسیر قوه قضائیه باید برای همه یکسان باشد و شعار اصلی ما قانونمداری و حفظ حیثیت و آبروی همه شهروندان است، گفت: در محضر مقام معظم انقلاب ایشان تاکید کردند که وظیفه قوه قضائیه رسیدگی به اتهامات افراد است و نباید صرف وارد شدن اتهام به فردی، او مجرم قلمداد شود.
به گزارش فارس، وی همچنین با اشاره به این مطلب که همانطور که در دو سال گذشته تاکید کرده ام، نباید به صرف اینکه فردی به دستگاه قضایی فراخوانده می شود عکس وی در رسانه ها منتشر شود، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب برخی اوقات برای مخاطبان تفاوتی بین اتهام و مجرم بودن قابل تفکیک نیست که به همین دلیل بهتر است رسانه ها از انتشار چنین اخبار و مطالبی خودداری کنند.
آملی لاریجانی گفت: امیدوارم خط روشنی که قضای اسلامی برای ما ترسیم کرده در کنار خط روشن امام راحلمان که در صحبت هایشان مکررا برای قضات ترسیم کرده اند و در کلام مقام معظم رهبری تکرار شده از سوی ما طی شود.
رئیس دستگاه قضایی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیش از این عنوان شده بود مسئولان در سخنان و اظهارنظرهای خود باید راهکارهای عملی ارائه دهند، گفت: به مسئولان گفته ایم که باید هرگاه سخن می گویند راهکاری عملی برای رفع مسئله ای خاص را ارائه دهند.
وی افزود: باید راهکارهای عملی در سخنان مسئولان وجود داشته باشد و امیدوارم این راه را تاکنون طی کرده باشیم.
وی تاکید کرد: ما برای سهولت دسترسی مردم به حقوق خودشان برنامه های متنوعی طراحی کرده ایم.
گفتنی است؛ دیروز و در آخرین روز هفته قوه قضاییه، رئیس دستگاه قضایی به همراه مسئولان عالی این قوه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های ایشان تجدید میثاق کردند.
همچنین مسئولان عالی قضایی با حضور در مزار شهدای هفتم تیر و دیگر شهدای انقلاب اسلامی یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/638.bos