شماره: 636 تاریخ : 1390/04/08-12:00:00

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

پرداخت بیمه ها بسیار با تاخیر صورت می گیرد

وزیر بهداشت گفت : اعزام نیروهای متخصص به مناطق مختلف 40 تا 70 درصد افزایش داشته است و عزم جدی وزارت بهداشت، دولت و مجلس باید بر این باشد که نیاز نیروهای متخصص در کشور مرتفع شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداخت بیمه ها بسیار با تاخیر صورت می گیرد.
مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و درمان در ارائه گزارشی از اقدامات این وزارتخانه و تشریح چالش های موجود در این بخش، در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بدهی های سازمان های بیمه گر به این وزارتخانه گفت: وی با بیان اینکه هزینه یک تخت بیمارستانی تامین اجتماعی 4 برابر هزینه تخت وزارت بهداشت است گفت: بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح 7 هزار و 30 میلیارد ریال بدهی به دستگاههای درمانی و دانشگاهها دارند.
وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: کارانه پرسنلی پرستاران و پزشکان در اکثر مناطق عقب افتاده است و این مسئله باید به صورت جدی تر پیگیری شود همچنین نیروی انسانی مورد نیاز برای بخش های مختلف حوزه سلامت باید تامین و مورد توجه مسئولان قرار گیرد چراکه به ازای هر سه نفر یک نفر جایگزین در نظام سلامت وارد می شود.
دستجردی ابراز داشت: اعزام نیروهای متخصص به مناطق مختلف 40 تا 70 درصد افزایش داشته است و عزم جدی وزارت بهداشت، دولت و مجلس باید بر این باشد که نیاز نیروهای متخصص در کشور مرتفع شود.
وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده در سال 2007 در کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی، میانگین پرداخت از جیب مردم 18 درصد، از بیمه های دولتی 34 درصد، دولت 25 درصد و بیمه های خصوصی 18 درصد و 4 درصد هم برای سایرین بوده است و این در حالی است که در حساب های ملی سلامت پرداخت از جیب مردم 54 درصد، بیمه های سلامت دولتی 6/18 درصد، بیمه های خصوصی 3/7 درصد و منابع داخلی دولتی 20 درصد اعلام شده است.
دستجردی در خصوص سرانه کل هزینه سلامت هر ایرانی ادامه داد: هزینه سلامت هر ایرانی از سال 81 تا 87 2924 ریال بوده است و نسبت به سال 81 که 751 ریال اعلام شده دارای رشد بوده ولی با توجه به تورم هنوز کارساز نیست.
وزیر بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: براساس مقایسه بودجه کل کشور با بودجه وزارت بهداشت نمی توانیم به اهداف کاهش هزینه از جیب مردم به صورت کامل برسیم.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/636.bos