شماره: 635 تاریخ : 1390/04/08-12:00:00

هنوز افزایش قیمتی نداشته ایم

رییس اتحادیه سوپر مارکت و مواد پروتئینی درباره توزیع شیر یارانه ای گفت: شیر یارانه ای در شرق تهران توزیع شده است امادر کنار کاهش وزن شیر یارانه ای، دو روز قیمت آن نیز افزایش یافت که مجددا روز گذشته وز

سعید درخشانی درباره قیمت لبنیات اظهار کرد: نرخ لبنیات 10 تا 15 درصد گران شده است؛ برای مثال قیمت شیری که 850 تومان بود الان 920 تومان شده است.
وی درباره نرخ گذاری و فقدان پول خرد گفت: پول خرد اگر باشد باقی مانده پرداخت می شود اما پول خرد 10 – 20 تومانی دیگر نیست؛ در واقع قیمت ها را بر مبنای پول خرد موجود باید تنظیم کنند، حال به جای 920، 20 تومان کمتر 900 تومان قیمت بگذارند؛ دیگر 20 تومان برای چیست؟
او در پاسخ به این پرسش که آیا 10-15 درصد افزایش قیمت تصویب شده است؟ تصریح کرد: جنسی که برای مغازه ها آمده با چنین قیمت هایی آمده حال ممکن است مثل شیر یارانه ای، قیمت ها دوباره برگردد نمی دانم چگونه و چه سیاستی هست.
درخشانی با اشاره به افزایش قیمت کالاها چون روغن، انواع سس و لبنیات گفت: معمولا همه محصولات لبنیات با هم گران می شوند چرا که همگی از شیر درست می شوند ولی خیلی از جنس ها چون پنیر پگاه گران نشده است در حالی که پنیر کاله افزایش قیمت داشته است.
وی با تاکید بر این که باید میزان افزایش قیمت ها بررسی شود، اظهار کرد: نظر وزارت بازرگانی این است که جنس گران نشود و مرتب پیگیر است وی بعضی ها به دلایلی گران می کنند.
او درباره قیمت بستنی ها گفت: قیمت بستنی ها کاله و میهن نه تنها برنگشت بلکه پاک هم مقداری گران کرد.
درخشانی با تاکید بر این که بازار آرام است، تصریح کرد: برخی مشتری ها نگران و ناراحت هستند و برای برخی ها قیمت مهم نیست. اگر درآمدها تکاپو کند مشکلی نیست؛ خرید با درآمد تنظیم می شود.
سازمان بازرگانی تهران: هنوز افزایش قیمتی نداشته ایم
در این شرایط رییس سازمان بازرگانی تهران اعلام کرد که به جز کره هنوز افزایش قیمتی در مورد لبنیات صورت نگرفته است.
عباس قبادی در گفت وگو با ایسنا گفت: کارگروهی متشکل از وزارت بازرگانی، وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت زیر نظر استانداری یکی دو روز آینده برای تعیین قیمت شیر تشکیل می شود تا قیمت خرید شیر از دامدار نهایی شده و سپس به معاون استانداری تهران اعلام کنند.
وی ادامه داد: اگر قیمت شیر همین باشد که تغییری نخواهیم داشت اما اگر قیمت خرید شیر از دامداران افزایش یابد امکان دارد که قیمت های محصولات دیگر لبنیات نیز تغییر کند.
قبادی تصریح کرد: ما دنبال این نیستیم که قیمت شیر خریداری شده را بالا ببریم و به دنبال این هستیم که به دامدار یارانه داده شود.
وی خاطرنشان کرد: البته تقاضای افزایش 10 درصدی داده اند اما تاکنون تغییر مثبتی در لبنیات به جز کره در تهران نداشتیم.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/635.bos