شماره: 63 تاریخ : 1390/03/06-12:00:00

تحلیل روز،

عزیز برادر، من چه می گم، شما چی می گید!!

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته و امسال به هیچ عنوان کمبود کالایی در کشور وجود نداشته است، اضافه کرد: همه چیز به اندازه نیاز در کشور وجود داشته است هرچند که در قیمت برخی از اقلام تغییراتی اندکی داشت

یک مقام مسوول در عرصه اقتصادی و تامین کالا و نیز صنوف گفته است که هیچ کمبود کالایی نداریم و اگر کسی تخلف کند، برخورد می شود.!

 عنایت می فرمایید که سخن من و شما ، مردم جامعه این است که برادر جان انصاف جلوی گرانی و تورم لجام گسیخته را بگیرید و این بزرگوار می گوید، کالا  به اندازه کافی داریم گرچه قیمت برخی " فقط برخی " از کالات تغییرات اندکی داشته است.!

قاسم جان ما که هر روز به ناچای پاهایمان در بازار خرید  و بعد مصرف است  در همه کالاها تولید داخل و وارداتی و خدمات از فروردین به بعد علاوه بر گرانی های سال گذشته  افزایش قیمت جدید را از جیب خود مشاهده می کنیم.

ملاحظه می فرمایید که ما وقتی دست در جیب می بریم به وضوح با خالی شدن جیب هایمان گرانی تا بن دندان احساس می کنیم و حالا شما از کجا می گویید که فقط برخی کالا ها اندکی تغییر کرده اند، تازه آنهم نمی گویید که گران تر شده است ، شاید منظور شما این باشد که کمی ارزانتر شده است.

فرمایشات خود ایشان را بخوانید.!!

قاسم نوده فراهانی ارتباط مستقیم اصناف با اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اصلاح نظام توزیع به عنوان یکی از هفت بند طرح تحول اقتصادی، گفت: پیش از اجرای قانون در حوزه اصناف جلسات مکرری با روسای مجامع امور صنفی و مسوولین اصناف کشور برای اجرای هرچه بهتر این قانون برگزار شد.
وی در ادامه افزود: همچنین پیش‎بینی‎های لازم در رابطه با کمبود کالا و نوسانات قیمتی نیز در این حوزه صورت گرفته بود که خوشبختانه با توجه به وضعیت مساعد بازار هیچ نیازی به عملیاتی کردن پیش‎بینی‎های لازم به وجود نیامد.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته و امسال به هیچ عنوان کمبود کالایی در کشور وجود نداشته است، اضافه کرد: همه چیز به اندازه نیاز در کشور وجود داشته است هرچند که در قیمت برخی از اقلام تغییراتی اندکی داشته اند ولی آنچه مسلم است این می باشد که بازرسین در سطح کشور فعال بوده و قیمت‎ها را کنترل می‎کنند.
رییس شورای اصناف کشور از فعالیت دو میلیون واحد صنفی رسمی و دارای پروانه کسب و حدود 700 الی 800 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در کشور خبر داد و اعلام کرد: در کشور 330 مجمع امور صنفی و هفت هزار و 700 اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه 5/17 درصد سود ناخالص ملی در حوزه اصناف است.

نمی دانیم که این عزیزان از کجا خرید می کنند که قیمت های کمی تغییر کرده است ، کاش به ما هم آدرس بدهند که این جیب های مبارک کارمندی ، کارگری و بازنشستگی که خیلی هم کوچک هستند به این سرعت کاملا و تا پانزدهم ماه خالی نشوند.

لطفا در دادن آمارهای کمی دقت کنید و همین جوری فله آماری ندهید ، هر چه باشد مردم خودشان ناظر هستند و بعدها حرف های رسات شما را هم باور نمی کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/63.bos