شماره: 303064 تاریخ : 1396/06/05-06:51:49

60 شرکت مجوز پخش دارو و تجهیزات پزشکی دارند

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: سیستم بنکداری ناصر خسرو به شبکه منظم پخش دارو تبدیل شده است در حالی که حدود 60 شرکت مجوز پخش سراسری دارو و تجهیزات پزشکی را دارند و 52 شرکت فعال هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،اکبر عبداللهی اصل در چهارمین کنفرانس صنعت پخش ایران از بدهی چهار هزار میلیارد تومانی دولت به سیستم دارویی کشور خبر داد و اظهار  داشت : امیدورایم بخشی از این  مشکل حل شود  و خوشبختانه ایران در حوزه دارو اکنون  جزو کشورهایی است که از روستاهای دور افتاده در سیستان و بلوچستان تا شهرهای بزرگ کشور دارو را به یک قیمت مصوب به دست متقاضیان می رسانند.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت افزود: شرکت های فعال در حوزه پخش دارو 110 انبار دارند که در مجموع 12 تا 13 هزار شغل ایجاد کرده اند.
عبداللهی اصل خواستار ایجاد تفکر خلاقانه و ایجاد کیفیت در سیستم پخش دارو شد و گفت : اگر شرایط انبارداری و لجستیک رعایت نشود به سیستم خوبی برای توزیع دارو نخواهیم رسید.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت :  تعامل خوبی میان وزرات بهداشت و صنعت وجود دارد که هرچه شرکت های پخش با سامانه موجود ارتباط داشته باشند می توانند بهتر عمل کند.
وی گفت : شرکت های پخش نقش خوبی در توزیع فراورده های سلامت ایفا کرده اند و باید حمایت شوند.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/60-شرکت-مجوز-پخش-دارو-و-تجهیزات-پزشکی-دارند.bos