شماره: 5872 تاریخ : 1391/04/29-12:00:00

رئیس مجمع واردات:

ریشه امضاهای طلایی باید خشک شود

باید ریشه های امضای طلایی به ویژه در سیستم ارائه تسهیلات خشک شود.

 


به  گزارش بانک و صنعت، رئیس مجمع واردات , گفت: یکی از الزاماتی که در بحث مدیریت واردات مدنظر است، جلوگیری از واردات غیرکیفی و توجه به تامین به موقع اقلام وارداتی ضروری است که موجب غنای تولید و تنظیم بازار می شود و مسلما واردات بهینه تنها از طریق تجار شناسنامه دار، با سابقه و مسلط به امور بین الملل محقق خواهد شد. ما باید با بها دادن به بخش خصوصی کشور و کاهش کاغذبازی زائد اداری، فضا را برای تقویت حضور فعال تجار و بازرگانان متعهد بهبود ببخشیم.
محمدحسین برخوردار ضمن برشمردن خواسته های منطقی بازرگانان، با بیان اینکه سیستم بانکی و سیاستگذاری اقتصادی کشور باید از تجارت قانونی حمایت و به خواسته ها و نیاز آنها اعتنا کرده و فضای غیرشفاف در فرآیند ثبت سفارش از بین برود گفت: باید از تصمیمات آنی که موجب غافلگیر شدن تجار و بر هم خوردن برنامه ها می شود، پرهیز شود و ریشه های امضای طلایی به ویژه در سیستم ارائه تسهیلات برچیده شود و این در شرایط تحریم از اولویت و حساسیت بیشتری برخوردار است و باید به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت فشار تحریم ها مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به رابطه همپوشانی تولید ملی و مدیریت واردات گفت: بدون شک ما هنگامی می توانیم از تجارت بین المللی خودمان استفاده مناسب کنیم که چیزی بدهیم و چیزی بگیریم. پس از این زاویه هم تولید ملی بسیار مهم است و هم مدیریت واردات و این همان نقطه هم پوشانی تجارت و تولید است که هر دو مد نظر مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
او تاکید کرد: باید از فرصتهایی که در عرصه تجارت بین المللی پیش رویمان قرار می گیرد، با حداکثر توان و برنامه ریزی بهره برداری کنیم.
رئیس مجمع واردات با تاکید بر این نکته که مدیریت موثر واردات موجب کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی خواهد شد، تصریح کرد: امروز اقتصاد کشور در حال یک تجربه جدید برای کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است و در این شرایط ویژه، تجار می توانند بهترین کمک کار باشند 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/5872.bos