شماره: 58 تاریخ : 1390/03/06-12:00:00

حضور وزیر ارتباطات

186 پروژه مخابراتی در استان بوشهر افتتاح شد

پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر افتتاح شد.

 

 

 

این پروژه ها شامل 68 پروژه نصب و توسعه رادیو، لاین وماکس، 17 پروژه تلفن همراه BTS و BSC و51 پروژه نصب و توسعه سوئیچ، 21 پروژه نصب BTS ،GSM روستایی، چهار پروژه فونداسیون دکل، یک پروژه ساختمانی، یک پروژه دیتا، 21 پروژه فیبر و کابل و دو پروژه مکانیزاسیون( امنیت شبکه و hotbilling) است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین آیین گفت: استان بوشهر از مناطق پیشرو کشور در زمینه مخابرات و ارتباطات است.
دکتر رضا تقی پور افزود: هم اکنون بسیاری از خدمات مورد نیاز شهروندان به صورت الکترونیکی ارایه می شود که دفاتر
ICT روستایی نقش مهمی در این باره برعهده دارد.
وی اظهارداشت: امیدواریم با همکاری استاندار و مسوولان دستگاه های اجرایی و اداری استان بوشهر و واگذاری خدمات بیشتربه دفاتر خدمات ارتباطی فرصتی برای مردم فراهم شود که بدون صرف وقت، هزینه و انرژی به امور اداری خود بپردازند.
تقی پوربیان کرد: دراستان بوشهر با طبیعت و هوای گرم آن روی آوردن به خدمات الکترونیک می تواند موجبات آسایش و رفاه بیشتر برای مردم فراهم آورد.
وی یادآورشد: هم اکنون با تلاش مسوولان 21 خدمت بصورت الکترونیکی به مردم ارایه می شود که هنوز برای گسترش این خدمات ظرفیت وجود دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون دغدغه ای برای گسترش و توسعه زیر ساخت های تلفن ثابت و همراه در کشور وجود ندارد زیرا در این دو زمینه زیرساخت های مورد نیاز فراهم شده است.
وی افزود: آنچه امروز برای کشور مهم است توسعه زیر ساخت های دیتا و دولت الکترونیک است تا به این ترتیب آسایش و آرامش بیشتری را برای مردم فراهم سازیم.
تقی پور اضافه کرد : توسعه دولت الکترونیک به مردم اجازه می دهد در مدتی کمتر در اداراتی بدون کاغذ کار خود را با هزینه کمتر انجام دهند.
استاندار بوشهر نیز در این آیین گفت: امروزه اطلاعات از اهمیت بالایی در زندگی بشر برخوردار است .
محمد حسین جهانبخش افزود: با یک کلیک می توان در چند لحظه اطلاعات بسیاری را در اختیار جهان قرار داد و اطلاعات زیادی را از دنیا گرفت.
وی گفت: قصد داریم در استان بوشهر پس از یک ماه زمینه سازی تدریجی، بانک ها را موظف کنیم که هیچ گونه قبضی را از مشریان قبول نکنند و از آن پس مردم باید از طریق خدمات الکترونیکی اقدام به پرداخت قبوض کنند.
نماینده مردم بوشهردر مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان بوشهریکی از استان های موفق و پیشتاز ایران در بسیاری از زمینه های پیشرفت و توسعه است.
غلامعلی میگلی نژاد افزود: در سال های نه چندان دور هفت کنسولگری کشورهای خارجی در بوشهر فعال بوده اند و به تنظیم روابط میان کشور با دیگر کشورها مشغول بوده اند.
وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست قطعی ناگهانی مکالمات تلفن همراه و افزایش هزینه مرسولات پستی را پیگیری کند./


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/58.bos