شماره: 559 تاریخ : 1390/04/05-12:00:00

سرپرست معاونت اجتماعی وزارت رفاه:

کارت الکترونیک سلامت جایگزین دفترچه بیمه می‌شود

سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه از طراحی کارت الکترونیک سلامت در شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: به‎زودی این کارت‌ها جایگزین دفاتر بیمه‌ای در کل کشور خواهد

 

به گزارش روز یکشنبه شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، صمدالله فیروزی با اشاره به اقدامات انجام شده در سه ماه گذشته در زمینه بیمه‌ای اظهار داشت: خوشبختانه جلسات به طور منظم و با حضور تمامی نمایندگان برگزار می‌شود؛ به طوری که سرپرست وزارت رفاه نیز در این جلسات حضور فعالی دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری شورای عالی بیمه همانند سال‌های گذشته برنامه کاری خود را در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی تدوین کرد که تا به امروز مصوبات خوبی تهیه شده است.

فیروزی ادامه داد: از جمله اقدامات شورای عالی بیمه در سه ماه گذشته، بررسی داروهای مورد نیاز در لیست بیمه‌هاست که در این راستا برخی از داروهای گیاهی نیز در دست بررسی قرار دارد که به زودی تکلیف این تعداد دارو مشخص خواهد شد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه اضافه کرد: یکی از احکام برنامه‌ پنجم توسعه، تشکیل بیمه سلامت است که در این راستا قرار است تمامی سازمان‌های بیمه‌گر با یکدیگر ادغام و یک سازمان تحت عنوان سازمان بیمه سلامت تشکیل شود که امیدواریم این سازمان به زودی تشکیل شود و مشکلات فعلی سلامت را برطرف سازد.

وی اضافه کرد: از جمله اقداماتی که در سال جاری با همکاری وزارت رفاه و وزارت بهداشت انجام شد، اجرای طرح پزشک خانواده در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد بود که نتایج خوبی نیز در بر داشته است.

فیروزی افزود: به زودی کارت‌های الکترونیک سلامت جایگزین دفاتر بیمه‌ می‌شود؛ هم‌اکنون طراحی این گونه کارت‌ها در دستور کار قرار دارد که با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر کارت‌های الکترونیک در کل کشور توزیع خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/559.bos