شماره: 540 تاریخ : 1390/04/04-12:00:00

پرداخت حق بیمه به شکل کنونی، راه حل موقتی است

اینکه جامعه قدرت تحمل و پرداخت حق بیمه را ندارد و دولت باید بخشی از حق بیمه را از طرف مردم به صورت یارانه به شرکت های بیمه ای بپردازد، یک راه حل موقت است.

 

معصوم ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد با بیان این اینکه افزایش نرخ دیه باید به تدریج و آهسته صورت گیرد، اظهار داشت: تغییر ناگهانی نرخ دیه آثاری چون افزایش حق بیمه، افزایش تعهدات فعلی و پرداخت های جاری شرکت های بیمه را به دنبال خواهد داشت  .

وی، افزایش قیمت گوشت شتر در یک ساله گذشته را پذیرفتنی ندانست و ضمن بیان این که این امر نیاز به بررسی دقیق تر دارد، تاکید کرد: در این گونه تصمیم گیری ها حساسیت ها باید بیشتر باشد  .

مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد به رایزنی های بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران با مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: نرخ دیه باید به گونه ای تعیین شود که کمترین تاثیر منفی اجتماعی و اقتصادی را در صنعت بیمه داشته باشد  .

وی، بیمه را یک نیاز اجتماعی توصیف کرد و گفت: تاثیر خریداری نکردن بیمه نامه این است که مردم تعهد پرداخت دیه را بپذیرند اما یک سوال جدی وجود دارد و آن این است که واقعا چه تعداد از خانوارهای ما امکان تحمل پرداخت دیه را در صورت وقوع حادثه خواهند داشت، این هم یک خطر جدی است.

وی ضمن بیان اینکه، قیمت بیمه نامه متناسب با تعهدات شرکت های بیمه ای است، اضافه کرد: اگر عده ای بدون توجه به این گونه مسائل بیمه نامه خریداری نکنند، قطعا مسائل خریداری نکردن بیمه نامه دامن گیر خود آنها می شود؛ نپرداختن دیه به کسانی که آسیب می بینند و دیه باید به آنها پرداخت شود آثاری از جمله زندان رفتن فرد به وجود آورنده حادثه و از دست دادن مال و اموال وی را به دنبال خواهد داشت.

ضمیری گفت: اینکه جامعه قدرت تحمل و پرداخت حق بیمه را ندارد و دولت باید بخشی از حق بیمه را از طرف مردم به صورت یارانه به شرکت های بیمه ای بپردازد، یک راه حل موقت است، اما راه حل اساسی در بلندمدت نیست، چرا که باید حق بیمه را خود مردم بپردازند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/540.bos