شماره: 525 تاریخ : 1390/04/03-12:00:00

تحول عظیم گردشگری مازندران، در دولت احمدی نژاد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اوج قوت دولت دکتر احمدی نژاد را در مقوله گردشگری دانست و گفت: تحولات بخش گردشگری در این دولت بسیار چشمگیر بوده است.

به گزارش شبکه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اوج قوت دولت دکتر احمدی نژاد را در مقوله گردشگری دانست و گفت: تحولات بخش گردشگری در این دولت بسیار چشمگیر بوده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفر استان در نوروز ۸۹، یکی از افتخارات این دولت را نگاه ویژه به بخش گردشگری اعلام کرد و گفت: تصویب ۱۲۰ منطقه گردشگری در عرصه های جنگلی، ییلاقی، جلگه ای و ساحلی در دو سفر دولت به مازندران اقدامی بی نظیر و موثر به منظور توسعه این صنعت در استان است.
وی بر واگذاری این مناطق به سرمایه گذاران در جهت ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری مازندران تاکید کرد و افزود: برخی دستگاه ها نیز همراه با بخش خصوصی باید در زمینه توسعه گردشگری استان فعال شوند.
معاون استاندار ایجاد موزه های متفاوت در مازندران را یکی دیگر از اقدامات مهم دولت در استان برشمرد و ادامه داد: این در حالیست که تا پیش از سال ۸۵ حتی یک موزه در استان وجود نداشت.
ابراهیمی از سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی در بخش گردشگری مازندران از محل اعتبارات زودبازده خبر داد و خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری مازندران در طی پنج سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی استفاده شده است.
وی با اعلام اینکه مازندران توانست ۲۵ درصد بیشتر از دیگر استان‌ها اعتبارات گردشگری جذب کند، ساماندهی و آزاد سازی سواحل را یک انقلاب بزرگ در گردشگری دانست.
ابراهیمی از دریا به عنوان عامل فرصت اقتصادی در مازندران یاد کرد و افزود: متاسفانه از ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی استان بیش از ۸۰ درصد در تملک دستگاه های اجرایی بود که با دستور رئیس جمهور در حال آزادسازی است.
جانشین ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه در سفر سوم دولت به استان باید مازندران را به قطب گردشگری کشور تبدیل کنیم، تصریح کرد: یکی از حوزه هایی که در این سفر باید برای آن برنامه ریزی کنیم مسئله دریاست.
ابراهیمی همچنین اظهار نظر برخی از منتقدان را غیرمنصفانه دانست و خاطرنشان کرد: مرز بین انتقاد، انتقام و سیاه نمایی باید مشخص شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه را لازمه پویایی جامعه دانست و تصریح کرد: سیاه‌نمایی عملکرد دولت در بخش‌های اقتصادی سیاسی و عمرانی دور از انصاف است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/525.bos