شماره: 517 تاریخ : 1390/04/02-12:00:00

قیمت های حیرت آور برای اجاره ویلاهای شمال

هم اکنون اجاره یک سوییت دو اتاق خوابه ویلایی در مناطق مختلف استان از 80 تا 150 هزار تومان به تناسب میزان امکانات است که این میزان برای اقامتگاه های غیر تخصصی اقامت رقم بسیار زیادی است و با در آمد خان

مازندران یکی از استان های شمالی کشور است که به دلیل موقعیت طبیعی و جغرافیایی در بخش طبیعت گردی، هر ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر از نقاط مختلف است؛ به گونه ای که هر ساله نزدیک به ۱۷ میلیون نفر گردشگر

 این روزها با آغاز فصل تابستان، گرانی بیش از پیش اجاره بهای سوئیت و ویلا در مناطق مختلف گردشگری مازندران بسیاری از مسافران را وادار به اتراق در حاشیه پارک ها، تفرجگاه ها و خیابان ها در چادرهای مسافرتی کرده است.

 این در حالی است که چادرهای مسافرتی در پارک ها و حاشیه خیابان ها نه تنها ظاهری نا مناسب برای شهر به وجود می آورد بلکه امنیت مسافران را نیز مورد تهدید قرار می دهد . از طرفی، قیمت های کاذب و سرسام آور این امکان را به مسافران نمی دهد که با در اختیار گرفتن مکانی مناسب شبشان را با امنیت خاطر به صبح برسانند.

 به گفته هادی ابراهیمی، جانشین رئیس ستاد تسهیلات سفر مازندران، تعداد چادرهای برپا شده در استان مازندران فقط در تعطیلات نوروزی امسال ۵۱۵ هزار و ۳۴۹ مورد بوده است که این رقم اگرچه آمار پذیرش گردشگر را در استان بالا برده است ولی اگر به سرمای هوا در اوایل فروردین و سلامت مسافران اشاره کنیم، جای تامل دارد.

 این روزها با آغاز تابستان و افزایش سفرهای مردم به مناطق مختلف شمال کشور، این وضعیت تشدید شده است و هر روز شمار بیشتری چادر در هر نقطه ای برپا می شود.

 نابسامانی در نرخ و اجاره بهای گزاف سوئیت و ویلا در مناطق مختلف استان مازندران، عامل روی آوردن مسافران به چادر است که به نظر می رسد چندان مورد توجه ستاد تسهیلات سفرهای استان قرار نگرفته است.از سویی، ساماندهی مسافران چادرخواب نیز به کلی فراموش شده است و شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مکان خاصی را برای اسکان مسافران چادرخواب همچون دیگر شهرهای توریستی کشور در نظر نگرفته اند و این موضوع علاوه بر ایجاد ظاهر نازیبا در سطح شهر، عدم امنیت چادرنشینان و ناراحتی شهروندان مازندران را نیز به دنبال داشته است.

 مجتبی پرنور یکی از مسافران چادرنشین که به قصد عزیمت به مشهد مقدس ۲ روز را در مازندران سپری کرده به جام جم می گوید: به اصرار خانواده تصمیم گرفتیم پس از گردش در جنگل های مازندران و دریای خزر به سفرمان ادامه دهیم، اما پس از مطلع شدن از قیمت بالای اجاره بهای یک ویلای معمولی یا حتی سوئیت با حداقل امکانات، مجبور به اقامت در چادر مسافرتی شدیم، چون این قیمت ها با حقوق کارمندی ما جور درنمی آید

از منطقه متل قو ، چالوس ، نوشهر و تنکابن و رامسر که به سمت شهرهای ساحلی استان گیلان حرکت کنید ، قیمت  اجاره ها به علت کمی مسافر کاهش زیادی دارد با این حال پرداخت یک شب 100 هزار تومان برای یک سوئیت که خانواده چهار یا پنج نفری در آن شب را به صبح رسانند، بسیار زیاد است.

این اقامتگاه مستقیم تحت نظارت های امنیتی قرار ندارد و گاهی مشکلات در آن ها بروز می کند ، اما به علت نبود جا در هتل ها و نیز گرانی هتل ، هم چنین آزادتر بوده مسافران ، خانوانوده ها ترجیح می دهند در ایم اماکن سکنی کنند.

گروهی های جوانان اعم از مجرد و متاهل که حتما این نوع اقامتگاه ها را به هتل ها و محدودیت آن های آن ترجیم می دهند و این خود ضرورت ساخت هتل های مناسب و نظارت بر این اماکن را بیشتر میکند.

د.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/517.bos