شماره: 486 تاریخ : 1390/04/01-12:00:00

نخستین نمایشگاه بین‌المللی120 میلیون تومان فروخت

بیش از 120 میلیون تومان اقلام و تولیدات صنایع‌دستی تا پایان وقت دیروز در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی به میزبانی مصلای تهران فروخته شد.

 «تهمینه دانیالی» افزود: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی از عصر روز 19 خردادماه فعالیت خود را آغاز کرد.

او با اشاره به اینکه آغاز فروش نمایشگاه را باید 20 خردادماه دانست، اظهار داشت:‌ از عصر روز جمعه شاهد استقبال قابل توجه مردم از نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی بودیم.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد:‌ براساس اطلاعات دریافتی از خود غرفه‌داران،‌ یشترین میزان فروش تاکنون به صنعتگران استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

«دانیالی» افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار امکان گردهمایی صنعتگران 31 استان در کنار هنرمندانی از 15 کشور جهان را فراهم کرد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد:‌ هنرمندان خارجی این نمایشگاه از کشورهای ارمنستان، عراق، ترکیه، تایلند، هلند، قرقیزستان، قزاقستان، هند، جمهوری آذربایجان ترکمنستان، تونس و چین راهی این نمایشگاه شده‌اند.

او با بیان اینکه فضای در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه با 572 غرفه جانمایی شده است، گفت:‌ خوشبختانه با شرایطی که برای صنعتگران در نظر گرفته شد، امکان نمایش زنده اغلب تولیدات به وجود آمده است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی کشور در ادامه اظهار داشت: از این به بعد این نمایشگاه در سطح بین‏المللی هر دو سال یکبار برگزار می‏شود و بهترین فرصت را برای جذب سرمایه‏گذاران به منظور ورود به عرصه هنرهای سنتی و صنایع‏دستی به وجود می‏آورد.

«دانیالی» خاطرنشان کرد:‌ با توجه به باقی ماندن پنج روز از زمان برگزاری این نمایشگاه،‌ پیش‌بینی می‌شود میزان فروش هنرمندان به رقم قابل توجهی برسد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/486.bos