شماره: 446 تاریخ : 1390/03/30-12:00:00

دنیای موبایل و کامپیوتر؛

هدایت کاربران آی پد به صفحه جدید روز نامه نیویورک پست

روزنامه آمریکایی نیویورک پست مانع از دسترسی کاربران مرورگر سفری تبلت آی پد به محتوای وب سایت و خدمات خود شده است .

به گزارش روز دوشنبه  شبکه تحلیلی،خبری بانک و صنعت ،ظاهراً مسئولان این روزنامه از اینکه محتوای نیویورک پست به رایگان از طریق آی پد قابل دسترس باشد، راضی نیستند و به همین علت کاربران آی پد را به صفحه دیگری هدایت می کنند که برای خرید برنامه رسمی این روزنامه برای مشاهده آنلاین آن طراحی شده است.
با داغ شدن بازار برنامه های کاربردی تبلت و گوشی حتی روزنامه ها و سایت های خبری هم تلاش می کنند از این طریق درآمد و تعداد مخاطبان و کاربران خود را افزایش بدهند و هر یک به طراحی برنامه های خاص کاربردی و اختصاصی روی آورده اند. البته باید توجه داشت چنین مساله ای تاکنون در میان روزنامه ها و نشریات سابقه نداشته است.
این محدودیت تنها برای کاربران مرورگر سفری بر روی تبلت نیست و نیویورک پست به طور کلی دسترسی به محتوای خود را بر روی سیستم عامل iOS اپل غیرممکن کرده است.
با این حساب افرادی که بخواهند مطالب این روزنامه را بر روی آی پد مطالعه کنند، چاره ای جز پرداخت 1.99 دلار برای خرید برنامه اختصاصی آن ندارند.
جالب آنکه بعد از خرید این برنامه کاربران باید ماهانه 6.99 دلار هم هزینه اشتراک بپردازند. کارشناسان معتقدند رسانه ها و نشریات در آینده نزدیک از این مدل استقبال خواهند کرد و برای کسب درآمد بیشتر به روش های مشابهی متوسل خواهند شد.
با این حساب دسترسی به محتوای خوب آنلاین بر روی گوشی ها و تبلت ها دشوارتر می شود. پیش از این سایت پی پال هم محدودیت های مشابهی برای کاربران پی پال وضع کرده بود. 
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/446.bos