شماره: 449989 تاریخ : 1397/12/07-11:49:40

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بانوان:

44 زن در تامین اجتماعی مدیر هستند

به گفته دکتر شیرین‌دخت فرهادی مشاور مدیرعامل سازمان در امور بانوان و خانواده، تعداد انتصابات مدیران زن در یک سال اخیر حدود 44 نفر بوده است که نسبت به دیگر سازمان‌ها و... آمار خوبی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان تامین اجتماعی، فرهادی به برخی از اقدامات انجام شده اشاره می‌کند و می‌گوید: سعی می‌کنیم با بانوان همکار سازمان تعامل رودررو برقرار کرده و مشکلات، مسائل اداری، صنفی، خانوادگی آنها را تجمیع و راهکارهای مناسبی را با حمایت مدیران ارشد سازمان برای حل مشکلات آنها اتخاذ ‌کنیم. بانوان همچنین مانند سایر همکاران سازمان در اقدامات مرتبط با فعالیت بسیج و ستاد امربه‌معروف مشارکت دارند. ساماندهی امور فرهنگی و ورزشی بانوان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه می‌دهد: از طریق تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان همکار در تلاش هستیم برای ارتقای انتصابات بانوان شاغل تا 30 درصد از کل ردیف‌های مدیریتی در حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از جمله بخش‌های مدیریتی بیمه‌ای و درمانی به بانوان همکار شایسته و متخصص اختصاص یابد و از این طریق عدالت جنسیتی نیز رعایت شود. همچنین ایجاد مرکز امور بانوان و خانواده همراه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی(علمی و آموزشی، صنفی و تخصصی، رفاهی و سلامت و امور ورزشی) برای تسریع در انجام امور مربوط به بانوان همکار در حوزه‌های ستادی و اجرایی از جمله اقدامات این حوزه نیز به شمار می‌رود.
به گفته وی، شناسایی و معرفی بانوان نمونه، ارتقای سطح سلامت بانوان (معاینات ادواری)، شرکت در جلسات درون و برون سازمانی در حوزه بانوان، بررسی وضعیت آمار طلاق در جامعه شاغلان زن سازمان تأمین اجتماعی و اقدامات لازم برای کاهش آن، برگزاری دوره‌های آموزش و توسعه‌ای(تعادل بین کار و زندگی، مهارت‌های زندگی و ...)، شناسایی و رفع تبعیض و یکسان‌سازی مزایا و امتیازهای کارکنان سازمان در امور رفاهی(کمک هزینه دندانپزشکی، امتیاز وام مسکن و ...) از اقدامات بارز حوزه زنان سازمان است.
فرهادی ادامه می‌دهد: براساس جدیدترین آمار ارائه شده، زنان شاغل در پست‌های مدیریتی در سازمان تأمین‌اجتماعی در سه سطح مدیران عالی، میانی و پایه به ترتیب 8، 17 و 285 نفر هستند که تعداد انتصابات مدیران زن در یک سال اخیر حدود 44 نفر بوده است که نسبت به دیگر سازمان‌ها و... آمار خوبی است.
وی می‌افزاید: دولت در چند سال گذشته برنامه‌های خود در امور زنان را به‌گونه‌ای متعادل پیش برده و اموری مانند پیگیری لوایح و تصویب قوانین در حوزه زنان، ارتقای سطح آموزش و توان‌افزایی زنان در سطوح مختلف با همکاری دستگاه‌های مسئول به‌ویژه توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد برای تسهیل‌گری، ابلاغ سیاست تدوین برنامه توسعه زنان و خانواده در هر استان با توجه به مسائل و نیازهای بومی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی در امور زنان را در برنامه‌های خود مدنظر قرار داده است.
مشاور مدیرعامل سازمان در امور بانوان و خانواده می‌گوید: سازمان تامین‌اجتماعی در حوزه مدیریت منابع انسانی برای اجرایی کردن سیاست‌ها و طرح‌های دولت در ارتباط با به‌کارگیری نیروهای جوان و نخبه به منظور خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان، با هدف توزیع عادلانه فرصت استخدام و همچنین جذب نیروهای شایسته و توانمند، نسبت به استخدام نیروی انسانی مورد نیاز در یک فضای رقابتی با رعایت عدالت استخدامی و جنسیتی و سنجش توانمندی‌های عمومی و تخصصی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی مبادرت کرده و پس از احراز صلاحیتهای عمومی اقدام شده و فرصت برای بانوان فرهیخته و برقراری عدالت، زمینه انتصاب آنان به هریک از سطوح عالی و خبره، ارشد و کارشناسی در سطح سازمان فراهم شده است؛ به نحوی که در سال‌های اخیر با در نظر گرفتن اولویت به‌ میزان قابل توجهی از ظرفیت‌های زنان توانمند و مستعد برای تصدی پست‌های مدیریتی استفاده شده‌است. حال با توجه به آمار ذکر شده به نظر می‌رسد سازمان سعی کرده از زنان توانمند در رده‌های مختلف استفاده کند و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
وی به برنامه‌ها و اهداف حوزه زنان سازمان اشاره می‌کند و می‌گوید: مرکز بانوان و خانواده سازمان در تلاش است تا با همیاری و همدلی کارکنان و حمایت مدیران ارشد، شرایط حضور فعال و مشارکت زنان در مشاغل مدیریتی و حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بیشتر از گذشته فراهم شود. همچنین با توجه به اهمیت و نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده، این سازمان در راستای بهبود مستمر خدمات و ایجاد خدمات بیمه‌ای جدید در حوزه بانوان به‌خصوص بانوان شاغل اهتمام داشته و خدماتی نظیر پرداخت مستمری به فرزندان زنان متوفی مشمول قانون تامین‌اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی زنان بیمه شده با 42 سال سن و 20 سال سابقه کار، برقراری مجدد مستمری زنان بازمانده مستمری‌بگیر در صورت ازدواج مجدد، مرخصی زایمان، پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری، بیمه زنان خانه‌دار و ... ارائه کرده است و کماکان در راستای شناسایی موارد مشابه تلاش خواهد کرد تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر رضایتمندی بانوان از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی باشیم.
فرهادی ادامه داد: از دیگر اهداف ما ایجاد سایت اطلاع‌رسانی در سطوح صف و ستاد تامین‌اجتماعی است که امیدوارم به زودی محقق شود.
وی می‌افزاید: خوشبختانه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دیدگاه‌های روشنی در زمینه شایسته‌سالاری و برداشتن نگاه جنسیتی در انتخاب مدیران دارد و امیدواریم با حضور وی و حمایت‌های همیشگی مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان که همواره بر توسعه و ارتقای جایگاه بانوان همکار تأکید داشته‌اند، این روند در راستای حفظ تعادل و همسویی نقش خطیر بانوان در حوزه‌های خانوادگی و کاری، برنامه‌های متعدد آموزشی، رفاهی و حمایتی ادامه داشته باشد و به مطالبات به‌حق بانوان همکار سازمانی توجه بیشتری شود.
فرهادی می‌گوید: حمایت‌ها و رهنمودهای مدیرعامل سازمان و مساعدت هیات مدیره در راستای تأیید و تصویب دستورالعمل‌ها و مصوبات حمایتی مرتبط با بانوان همکار و خانواده کارکنان سازمان بسیار ستودنی است. همچنین نقش رسانه‌ها و مطبوعات در مقوله اطلاع‌رسانی بسیار تعیین‌کننده است، زیرا می‌توانند به خوبی صدای رسای زنان و همکاران سازمان باشند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/44-زن-در-تامین-اجتماعی-مدیر-هستند.bos