شماره: 433 تاریخ : 1390/03/30-12:00:00

بورسی شدن بانک های پاسارگاد و انصار بدون عرضه اولیه سهام

معاون شرکت بورس با اعلام پذیرش معاملات آتی سهام چندشرکت دیگر بورسی ،از پذیرش بانک انصار و حضور این بانک بعد از اعمال افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی و همچنین ر

 

محمدرضا رستمی با اشاره به جلسه اخیر هیئت اوراق بهادار اظهار داشت: با توجه به اصلاح برخی مفاد دستورالعمل پذیرش، در این جلسه مقرر شد بانک پاسارگاد(     که پیش از این پذیرفته شده بود) بدون الزام به عرضه اولیه و حداقل ۵ درصدی در فهرست شرکت های بورسی قرار گیرد،بنابراین نماد معاملاتی این بانک با سرمایه دو هزار و ۷۲۵ میلیارد تومانی طی روزهای آینده باز خواهد شد .

وی در برابر این سئوال که آیا زمان بازگشایی نماد این بانک مشخص شده است؟ پاسخ داد: برای بازگشایی نماد بانک پاسارگاد باید علاوه بر بروزرسانی امیدنامه، مجوز عملیات از بانک مرکزی هم به بورس ارایه شود که بنابر اعلام مسئولان بانک پاسارگاد این مجوز در اولین فرصت ارایه می شود تا زمینه بازگشایی نماد در اولین فرصت فراهم شود.

این مقام مسئول همچنین از پذیرش در بورس بانک انصار با سرمایه فعلی ۲۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در پی ارایه درخواست پذیرش در بورس این بانک ، هیئت پذیرش اوراق بهادار با حضور در بورس آن موافقت کرد اما مقرر شد بعد از اعمال افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی و رعایت مصوبه شورای پول و اعتبار منبی بر حداقل سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک ها، بانک انصار به جمع شرکت های بورسی بپیوندد.

رستمی ادامه داد: بنابراین با توجه به سهام شناور آزاد حدود ۳۳ درصدی بانک انصار، این بانک هم بدون الزام به عرضه اولیه و از طریق بازگشایی نماد در فهرست شرکت های بورسی قرار می گیرد مگر اینکه سهامداران عمده آن خواهان عرضه اولیه باشند.

وی در خاتمه از پذیرش معاملاتی سهام شرکت هایی مانند گل گهر ، ایران خودرو ، کالسیمین و چند شرکت دیگر بورسی خبر داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/433.bos