شماره: 420 تاریخ : 1390/03/29-12:00:00

سال اعتماد سازی صنعت بیمه با 2 محور آغاز شد

رئیس بیمه مرکزی گفت: سال اعتماد سازی با 2 محور آغاز شد،اول اینکه مردم بتوانند نسبت به صنعت بیمه شناخت بهتری پیدا کنند و دوم اینکه بحث توانگری مالی شرکتهای بیمه در

فرشباف ماهریان افزود: شرکتهای بیمه منابع جذب می کنند و با توجه به محدوده منابع به مردم خدمات می دهند و هرچه این شرکتها توانمندتر باشند بهتر می توانند به مردم خدمات بدهند و مردم نیز اعتماد بیشتری به آنها پیدا می کنند.
وی گفت  : ما 2 سال پیش مطالعاتی داشتیم و الان هم آئین نامه آن در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه نهایی می شود و امید واریم تا پایان سال این توانگریِ عملی شده را در اختیار شرکتهای بیمه قرار دهیم و شرکتها یک نوع رتبه بندی داشته باشند که مردم بتوانند خودشان انتخاب کنند.
فرشباف ماهریان با اشاره به این که قوانین بیمه ای به گونه ای تدوین می شود که عدالت رعایت شود افزود : تاسیس بیمه مرکزی برای حمایت از بیمه گذار بوده است . ما علاوه بر تنظیم کنندگی بازار ، کار نظارت بر شرکتهای بیمه را هم داریم . شورای عالی بیمه مقررات بیمه را تدوین می کند که در هنگام تدوین این مقررات حداقل 4 معاون وزیر عضو جلسه هستند ، کارشناس امور حقوقی، مدیر عامل شرکت بیمه ایران ، نماینده اتاق بازرگانی، نماینده کارشناس بیمه ای ... نیز عضو این جلسه هستند . که با این ترکیب در جهت حمایت از بیمه گذار حرکت می کنند.
رئیس بیمه مرکزی در بحث استفاده ار بیمه نامه ها مردم اطلاع دقیقی از شرایط بیمه و حدود مسئولیت بیمه گر و حتی خودشان ندارند ، تصریح کرد : در صنعت بیمه استانداردهایی وجود دارد مثلا بیمه درجه 1و2و3و4و..و بیمه مرکزی باید این استانداردها را مشخص کند و به شرکتهای بیمه معرفی کند ، ما آنچه در بیمه مرکزی بخش نامه می کنیم شرایط عمومی است یعنی حداقل حقوق مردم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/420.bos