شماره: 3885 تاریخ : 1390/11/16-12:00:00

رئیس مجمع خیرین مدرسه سازبه مناسبت دهه فجر خبر داد:

افتتاح 5 مدرسه در گیلان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان اعلام کرد» : در ایام الله مبارک دهه فجر پنج واحد آموزشی در استان افتتاح و عملیات یک مدرسه آغازخواهد شد.

محمدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نشریه واکنش افزود: از این واحدهای آموزشی ، 2 مدرسه در منطقه شرق گیلان و 3 مدرسه در غرب استان احداث شده است.  در شرق گیلان یک مدرسه توسط خیر بزرگوار، آقای بهنام جو در سیاهکل و دیگری در لاهیجان توسط آقای پاکدامن ساخته شده است.  این مدرسه بسیار زیبا ، مدرن و صد درصد توسط خیر بنا شده است. 3 مدرسه  درغرب گیلان هم شامل دو مدرسه در فومن یکی توسط آقای تهرانی و دیگری به وسیله اقای دکتر عباسی  ساخته شده است و مدرسه دیگری به نام شهید حاج آقا حسن قدرتی به تازگی در منطقه کوهستانی مثلاکوه تالش افتتاح شد.

وی تصریح کرد: اقای کیانی فر خیر بزرگوار دیگری است که تاکنون 14 مدرسه ساخته است که 2 مدرسه در استان گیلان" یکی در لشت نشا و دیگری در فومن " که انشاالله کلنگ سومین مدرسه دهه فجر امسال به زمین خواهد شد. وی در خصوص کمکهای خیرین مقیم خارج از کشور نیز ابراز کرد: ما در خارج از کشور خیرین بزرگواری داریم که تعهد کرده اند 50 مدرسه برای ما بسازند و منشا این خیرین هم یک سازمان جهانی است ، اما چون مرجع این حرکت حقوقی است ، کارها باید  به روال قانونی خودش  طی شود و به لحاظ مشکلاتی که دشمنان برای ایجاد کرده اند ، مانند تحریم ها ، در سیستم بانکی ایران محدودیت هایی ایجاد شده است.

وی هم چنین در باره حضور خیرین خارج از کشور در مراسم افتتاحیه گفت: ما از آمریکا، اروپا و کانادا خیرانی داریم که مایل هستند در این مراسم ها شرکت کنند ، مانند پروفسور رضا که در اوتاوا بسر می برند، لیکن به علت شرایط جوی و وضعیت سنی این خیرین امکان آمدن ندارند، اگر چه دلشان اینجاست.

وی افزود: در مراسم  افتتاح 5 مدرسه استان در ایام الله فجر دکتر رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ، دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و دیگر خیرین بزرگواری که در تهران هستند و ما برای همه آنها ارزش و اهمیت یکسان قائلیم ، شرکت خواهند داشت.

در استان نیز استاندار گیلان به همراه مسوولان و مدیران اجرایی حضور خواهند داشت. وی گفت: " مدرسه یاوران"  برای ما خیرینی هستند  که حتی 10 هزار تومان یا یک دستگاه یارانه هدیه کرده اند ، و آن ها یاوران مدرسه هستند و امید داریم که افراد بتوانند دیگر خیرین را در سراسر استان به ما معرفی کنند.

وی تصریح کرد: ایران ما کشوری استثنایی با ملتی خاص است و  تنها کشوری است که اعبتارات مدرسه در آن از اعتبارات آموزش و پرورش بیشتر است و این مساله در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

 

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر خیری از کانادا داریم که حاضر به کمک 60 میلیارد تومانی است ، این در شرایطی است که این خیر تاکنون نیز 26 مدرسه ساخته است که یک نمونه آن مدرسه ای بسیار زیبا برای نابینایان است. وی در پایان افزود:  باید بتوانیم از طریق شما رسانه ، ائمه جمعه و جماعات اطلاع رسانی کرده و زمینه مدرسه سازی توسط خیرین را توسعه دهیم.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3885.bos