شماره: 322 تاریخ : 1390/03/22-12:00:00

تازه‌های وب و اینترنت؛

اروپایی‌ها به دنبال تاسیس آژانس امنیت سایبری

تهدیدات فزاینده امنیتی در فضای مجازی و اینترنت، اروپایی ها را به فکر تاسیس نهادی به نام آژانس امنیت سایبر انداخته و قرار است اتحادیه اروپا زمینه های تاسیس این نهاد را ف

به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی خبری بانک و صنعت، با این حال تاسیس نهاد یاد شده نیاز به فراهم آمدن مقدمات بسیاری دارد و به نظر می رسد این کار حدود یک سال به طول بینجامد.
کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا می گوید وظیفه این آژانس مقابله با حملات سایبری و افزایش هماهنگی میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با این مشکل نگران کننده است.
قرار است کشورهای عضو با انتخاب کارشناسان متخصص ظرف 12 ماه آینده نحوه گنجانده شدن این آژانس در تشکیلات مختلف اتحادیه اروپا را مورد بحث و بررسی قرار دهند. تمامی کشورهای عضو با کلیت این پیشنهاد موافق هستند، اما در مورد نحوه اعمال و اجرایی شدن آن اختلافاتی وجود دارد.
در حال حاضر مهم ترین نهاد مرتبط با امنیت آی تی در اتحادیه اروپا Computer Emergency Response Team یا (CERT) است که متخصصان برجسته این حوزه در آن عضویت دارند.
نحوه ومیزان اختصاص بودجه و نحوه جلب همکاری شرکت های دولتی و خصوصی نیز از جمله دیگر حوزه های مورد بررسی توسط Cert است. انتظار می رو دفعالیت این آژانس از تابستان سال 2012 آغاز شود. 
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/322.bos