شماره: 3003 تاریخ : 1390/09/02-12:00:00

معاون سابق سازمان خصوصی سازی:

امکان حذف نام پست بانک از فهرست واگذاری‌ها وجود ندارد

معاون سابق سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مشکلات پست بانک را وزیر ارتباطات ایجاد کرده، گفت : امکان حذف نام پست بانک از فهرست واگذاری ها وجود ندارد.

 

به گزارش روز چهارشنبه بانک و صنعت ،اسماعیل غلامی در رابطه با تصویب طرح یک فوریتی دو هفته پیش حذف نام پست بانک از فهرست واگذاری ها توسط مجلس ، اظهار داشت: در طول 5 سال اجرای اصل 44 ، چنین رویه و اتفاقی سابقه نداشت چرا که قانون و سیاست های اصل 44 به صراحت وضعیت واگذاری ها را مشخص کرده اند،مهمتر از آن مقام معظم رهبری در زمان ابلاغ این اصل به روشنی نام بانک ها و بیمه های غیر قابل واگذاری را اعلام کرده بودند .
وی ادامه داد: بنابراین درحالی واگذاری سال گذشته سهام پست بانک در بورس کاملا" قانونی بود که با توجه به قوانین موجود و همچنین با در نظر گرفتن لزوم افزایش سرمایه پست بانک و عدم امکان حضور دولت در افزایش سرمایه آن ( از 55 به 400 میلیارد تومان) ، نام این بنگاه از فهرست واگذاری ها حذف نخواهد شد . در صورت تصویب آن در مجلس هم که بسیار بعید به نظر می رسد، شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد.
غلامی با بیان اینکه به رغم سپری شدن 4 ماه از مهلت قانونی برگزاری مجمع سالانه پست بانک ، هنوز سهامداران بلاتکلیف مانده اند و افزایش سرمایه ای هم فعلا" در کار نیست ، ادامه داد: در حالی هنوز ثبت مدیر عامل کنونی این بنگاه (محبیان عراقی) در اداره ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی انجام نشده که وی در اظهار نظری عجیب عنوان کرده بود می توان از طریق انتشار اوراق مشارکت اقدام به افزایش سرمایه کرد.
وی درخاتمه گفت: با این اوصاف مشکلات مدیریتی و افزایش سرمایه و مجمع سالانه پست بانک را وزیر ارتباطات ایجاد کرده که باید توسط وی حل شود،بنابراین بهترین وسیله و راه برای رفع مشکلات این شرکت مشمول اصل 44 رعایت قانون و تمکین به آن است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/3003.bos