شماره: 493464 تاریخ : 1398/08/22-10:21:24

300 میلیارد ریال اعتبار به طرح انتقال آب از سد طالقان تزریق می‌شود

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کشور گفت: در ردیف بودجه طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین حدود 170 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که برای تسریع در طرح، 300 میلیارد ریال دیگر به آن از محل صندوق تنش آبی تزریق خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمید رضا جانباز روز چهارشنبه در بازدید از طرح انتقال آب از سد طالقان اظهار داشت: این طرح مشکل فنی ندارد و با تزریق اعتبار حتما در بازه زمانی کوتاه‌تری آب به شهر آبیک می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کشور گفت: با تخصیص این اعتبار می‌توان طرح را به سرعت راه اندازی و قطعه اول آن را اجرایی کرد.

جانباز تصریح کرد: لازم است یک برنامه زمان بندی دقیق برای تخصیص این اعتبار 300 میلیارد ریالی ارائه شود.

وی با اشاره به مکانیزم تهاتر برای پیشرفت سریع‌تر طرح، گفت: روش تهاتر نفتی در کل گزینه مناسبی برای اجرای طرح‌های عمرانی است اما این روش برای آبیک اصلا مناسب به نظر نمی‌رسد زیرا مشکلات این شهر باید در اسرع وقت حل شود اما تهاتر نفتی زمان بر است.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: ما به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی پیشرو در کشور، سعی بر این داریم که از تمام ظرفیت‌های اجرایی و قانونی برای اجرای سریع‌تر طرح استفاده کنیم.

وی افزود: به محض انجام مطالعات این طرح، شرکت آب منطقه‌ای با اجرای این طرح موافقت کرد و در سفر رییس جمهوری مقرر شد تا این طرح به صورت بی او تی(سرمایه گذاری، احداث و واگذاری) انجام شود.

طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین از طرح‌های مصوب سفر رییس جمهوری به قزوین در سال 95 است که هم اینک حدود هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کل هزینه عملیات طرح، 13 هزار میلیارد ریال است که در صورت تکمیل و بهره برداری، آب  14 شهر و 194 روستا را تامین می‌کند.

در حال حاضر حدود 98 درصد از آب شرب استان از منابع زیر زمینی تأمین می‌شود که با اجرای این طرح، آب شرب 80 درصد از جمعیت استان تامین می‌شود.

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب روستای قشلاق، بازدید از طرح‌های مسکن مهر، کلنگ زنی تصفیه خانه شریفیه و حضور در جلسه شورای حفاظت از منابع آب از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کشور به قزوین است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/300-میلیارد-ریال-اعتبار-به-طرح-انتقال-اب-از-سد-طالقان-تزریق-می‌شود.bos