شماره: 279 تاریخ : 1390/03/21-12:00:00

رییس کل بیمه مرکزی ایران:

بانک الکترونیکی اطلاعات بیمه راه‌اندازی می شود

رئیس کل بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: بانک الکترونیکی اطلاعات صنعت بیمه کشور به زودی راه اندازی می شود.

 

جواد فرشباف ماهریان از راه اندازی بانک الکترونیکی اطلاعات صنعت بیمه کشور به زودی خبرداد و گفت: این بانک برای کمک به فرهنگ سازی صنعت بیمه در کشور ایجاد می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه علاوه بر آن این امر به توسعه ابزارهای الکترونیکی در صدور بیمه نامه ها کمک می کند، افزود: همچنین بیمه مرکزی نظارت بر شرکتهای بیمه با استفاده از ابزارهای الکترونیکی را در دستور کار دارد.
وی استفاده از ابزارهای الکترونیکی را یکی از اهداف صنعت بیمه کشور برشمرد و افزود: این هدف به منظور استفاده از اطلاعات بیمه ای کشور به صورت الکترونیکی به زودی محقق خواهد شد.
فرشباف ماهریان الکترونیکی بودن امور بیمه را باعث سرعت عمل و انجام کارها به روش غیرحضوری عنوان و بیان کرد: تحول در صنعت بیمه با آزادسازی تعرفه ها و برچیده شدن نظام دستوری آغاز شده است.
وی به تدوین دستورالعملهای شورایعالی بیمه برای آزادسازی تعرفه ها اشاره و عنوان کرد: هم اکنون نرخها در بسیاری از رشته های بیمه به صوت رقابتی تعیین می شود و این کار در زمان کوتاهی یعنی کمتر از دو سال انجام شد.
به گفته رئیس شورای عالی صنعت بیمه، اصلاح نظام تعرفه ها قرار بود در مدت زمان 5 ساله اجرا شود، به طوری که در دو سال اول حذف تعرفه، در دو سال دوم پیاده سازی نظام نظارت مالی و در یک سال آخر اصلاح آئین نامه ها و پیاده سازی کامل نظام تعرفه مد نظر بوده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/279.bos