شماره: 216 تاریخ : 1390/03/19-12:00:00

زهیر طیب،

شتابزدگی در تصویب قوانین ICT آسیب رسان خواهد بود

تصویب با عجله و پرحاشیه ادغامها همانقدر بد است که عزل یک شبه معاون پارلمانی وزارت ارتباطات...کانون دفاتر خصوصی کجاست که در این موضوع پراهمیت، یک خط تحلیل و موضع کارشناسانه از سوی 4000 دفتر خصوصی ابراز

:برخی نمایندگان که در نقد ادغام 3 وزارتخانه سخن می رانند، هفته پیش رای مثبت به آن داده بودند.زمان بررسی ادغام وزارت ارتباطات در مجلس کمتر از کم بودند.!

به گزارش روز پنج شنبه شبکه خبری بانک و صنعت زهیر طیب کارشناس تحول اداری و دولت الکترونیک و رئیس کمیته مطالعات راهبردی دفاتر پیشخوان دولت استان تهران گفت: متاسفانه عجله در طرح و تصویب برخی قوانین مشاهده می شود و بزرگان کشور برای این درد باید چاره ای اندیشید.
وی ادامه داد: برخی از نمایندگانی که این هفته در نقد مصوبه ادغام وازرتخانه ارتباطات، راه و مسکن داد سخن سر داده اند، هفته گذشته در موافقت با این طرح تلاشهایی داشته و حتی به آن رای مثبت داده اند. آنها که قوانین را عبور می دهند شاید ندانند که بخش خصوصی تاوان این بی ثباتی ها را می پردازد. همان طور که عزل یک شبه معاون حقوقی با تجربه وزارت ارتباطات، قابل پذیرش نیست.
وی ادامه داد: در موضوع قانون پیشخوان دولت هم همین اشکال وارد است منتها خیلی ها که از نردبام بخش خصوصی به نام و نان می رسند، جرات ورود به آن را ندارند.
وی در تشریح این موضوع گفت: در جزء 2 بند ج ماده 46 قانون برنامه پنجم، عینا متن ماده واحده طرح دفاتر پیشخوان دولت مصوب مجلس شورای اسلامی درج شده است. یعنی در کمتر از دو ماه یک قانون با یک متن دوبار از مجلس رای گرفته است. منتها موضوع اینجاست که در نوبت اول شورای محترم نگهبان این متن را واجد ابهام دانست اما در نوبت دوم و به اقتضای محدودیت زمانی و حجم زیاد قانون برنامه پنجم، کلیات همان متن قانونی تایید شد.این کارشناس ادامه داد: اکنون مساله این است که برابر قانون برنامه، نحوه اداره و واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت به موجب قانون تعیین می گردد در حالی که علیرغم رای بالای مجلس به قانون پیشخوان دولت، این قانون در بایگانی کمیسیون اجتماعی مجلس خاک می خورد و هم اکنون اجرای آیین نامه پیشخوان دولت با توجه به عدم تصویب قانونی که به دولت اجازه تصویب چنین آیین نامه را داده باشد، ابهام حقوقی خواهد داشت.
وی ادامه داد: در اصل ادغام وزارت ارتباطات در وزارت راه و ترابری با همه حواشی، اتفاق نظر کارشناسی در مجلس وجود دارد اما ادغام ارتباطات در مسکن، واقعا وصله ناجوری است.
وی خاطرنشان کرد: به نظرکارشناسان و مدیران ارشد این حوزه، ادغام در شرایط فعلی، به صلاح ICT کشور نیست.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/216.bos