شماره: 201 تاریخ : 1390/03/18-12:00:00

پذیرش شرکت‌های جدید از اولویت‌های بورس در سال 90 است

یک کارشناس اقتصادی معنقد است که هر قدر بورس جذاب‌تر و پررونق‌تر باشد، سازمان خصوصی‌سازی بهتر می تواند به تکالیف دولت که در بودجه لحاظ شده جامه عمل بپوشاند .

 

حسین خزلی خرازی با اشاره به اینکه میان رشد بورس و توسعه اقتصادی کشورها رابطه تنگاتنگی وجود دارد، گفت: بی‌شک کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته از بورس پرقدرتی نیز برخوردارند.
 
به گفته وی این قبیل کشورها درصد بالایی از رشد اقتصادی خود را مدیون بورس و بازار سرمایه هستند.
 
مجری راه‌اندازی کارگزاری بانک تات افزود: رشد اقتصاد و بورس لازم و ملزوم یکدیگرند و برای داشتن اقتصادی پیشرفته باید بورس و بازار سرمایه خود را قوی کنیم.
 
خزلی خرازی موقعیت بورس در سال جاری را فارغ از تمام بحث‌های سیاست‌های داخلی و خارجی و بحران، پررونق ارزیابی کرد و گفت: مهمترین اولویت کاری بورس در سال 90، توسعه ابزارهای مالی جدید و تامین مالی بنگاه‌ها از این طریق است که در کنار آن باید تلاش شود پذیرش شرکت‌های جدید در بورس عملیاتی شود.
 
به گفته وی پذیرش شرکت‌های غیردولتی و خصوصی در بورس باید از اولویت‌های سال 90 باشد.

خزلی خرازی گفت: هر چه بورس فعال تر و حجم معاملات آن بیشتر باشد، شرایط لازم برای عرضه سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی آسان تر می شود. 
 
دبیرکل سابق کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار افزود: تاکنون روند عرضه سازمان خصوصی‌سازی بیشتر در بورس بوده اما با مقدمات فراهم شده این کار درحال حاضر می‌تواند در بازار فرابورس نیز عملیاتی شود.
 
به گفته خرازی در شش ماهه دوم سال 90 زمان به تدریج برای عرضه سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی بهتر خواهد شد، کما اینکه در حال حاضر شرکتهای زیادی برای عرضه در فرابورس در صف هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/201.bos