شماره: 187 تاریخ : 1390/03/17-12:00:00

پوشش بیمه عمر و سرمایه برای کارکنان بیمه مرکزی

کارکنان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت داوطلبانه بیمه‌نامه عمر و تشکیل سرمایه خریداری کردند.

اقدام کارکنان بیمه مرکزی به خرید بیمه نامه عمر و تشکیل سرمایه گامی در راستای توسعه فرهنگ بیمه و رفاه آتی افراد جامعه و کارکنان مؤسسات است.
بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت بیمه منعقد شد، هر یک از کارکنان بیمه مرکزی، متناسب با حق بیمه‌ای که پرداخت کنند بیمه‌نامه‌ای با پوشش‌های بیمه‌ای و سرمایه گذاری ویژه خود دریافت می‌کنند.
این بیمه نامه علاوه بر تشکیل سرمایه، شامل پوشش‌های خطر فوت به هر علت، پوشش اضافی فوت در اثر حادثه، از کارافتادگی، معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی و پوشش امراض صعب العلاج است.
شرکت صادرکننده «بیمه نامه عمر و تشکیل سرمایه» اعلام کرد که با توجه به سرمایه گذاری بخش زیادی از حق بیمه، اندوخته بیمه نامه نیز با سود انباشته در پایان هر سال افزایش می یابد. این شرکت بیمه  سه صندوق قابل انتخاب برای سرمایه گذاری اندوخته دارد و هر یک از  داوطلبان می توانند یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری با ریسک کم، متوسط و یا ریسک زیاد را انتخاب نمایند.
در هر صندوق سرمایه گذاری، نرخ سود تضمینی و سهم مشارکت در منافع با صندوق دیگر تفاوت دارد. مسئولان شرکت بیمه سامان اعلام کردند که حاصل عملکرد صندوق‌های بیمه عمر و تشکیل سرمایه این شرکت در 5 سال گذشته، با نرخ سود تضمینی از 12تا 15درصد، نرخ سود قطعی از 18تا 23 درصد در سال بوده است.
گفتنی است که حق بیمه هر یک از کارکنان داوطلب قرار است به صورت ماهانه ( از سی هزار ریال تا دو میلیون ریال ) از حقوق آنها کسر و به حساب شرکت بیمه واریز شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/187.bos