شماره: 491940 تاریخ : 1398/07/20-01:45:25

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

18 میلیون یورو برای بازسازی شبکه آب عشایری تخصیص یافت

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: 18 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای بازسازی و توسعه شبکه آب آشامیدنی بخش عشایری کشور تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کرمعلی قندالی روز شنبه در نشست شورای عشایری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: با تخصیص این میزان اعتبار 470 طرح در بخش بازسازی و توسعه شبکه آب آشامیدنی در بخش عشایری کشور در دست اجرا است که با تکمیل آن مشکلات کم‌آبی 17 هزار خانوار عشایر کشور برطرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: رفع مشکل ساختار اداری در بخش عشایری کشور در سال‌های گذشته در دستورکار قرار گرفت و اکنون تمامی استان‌های کشور، به غیر از کردستان، دارای تشکیلات اداری در امور عشایری هستند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور ادامه داد: سالانه یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 500 میلیارد ریال ارزش افزوده به بخش عشایری کشور تخصیص می‌یابد که این میزان اعتبار در رونق اقتصادی و کسب و کار این قشر از جامعه تاثیر گذار است.

قندالی اضافه کرد: در بخش‌های مختلف بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و درمان، برای رفع مشکلات عشایر کشور اقدام‌های بسیار قابل توجهی در حال انجام است که با همکاری وزارتخانه‌ها و مسئولان مربوط برای اجرا طرح‌های جدید اقدام می شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته دولت و مجلس شورای اسلامی اقدام‌های مثبتی در راستای حمایت از عشایر کشور انجام دادند و عشایر از عملکرد مسئولان رضایت دارند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران  گفت: در سال‌های گذشته سه نشست شورای عالی عشایر کشور با ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد که با برگزاری این نشست‌ها برای رونق تولید و گره‌گشایی مشکلات عشایر مصوبه‌های بسیار خوبی تدوین شد.

در این نشست با حضور علیرضا آشناگر استاندار، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با واگذاری زودهنگام مراتع به عشایر استان در قشلاق و تخصیص و اعطای ارزش افزوده از سوی فرمانداری‌ها به اداره‌های شهرستانی عشایر بحث و تبادل نظر شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند که بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/18-میلیون-یورو-برای-بازسازی-شبکه-اب-عشایری-تخصیص-یافت.bos