شماره: 1730 تاریخ : 1390/05/31-12:00:00

رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور

مقام معظم رهبری بر محور توسعه بودن بخش کشاورزی تاکید دارند

: رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور گفت: در جلسه فعالان و برگزیدگان بخش خصوصی با مقام معظم رهبری، ایشان به محور توسعه بودن بخش کشاورزی تاکید داشتند.

 مجتبی شادلویی در خصوص صحبت‌هایش در جلسه فعالان و برگزیدگان بخش خصوصی، مدیران عرصه‌های "اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، بانکی، فناوری اطلاعات و خدمات " همراه با نمایندگان تشکلهای صنفی در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این جلسه به اختلاف نظرات و پراکندگی سیاست‌گذاریها در بخش کشاورزی اشاره شد و اینکه در کشاورزی بخشی از وظایف زنجیره تولید در وزارتخانه‌های دیگری مدیریت می‌شود که به صلاح بخش کشاورزی نیست.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه باغداران کشور افزود: در این جلسه اشاره شد اگرچه طبق فرمایش مقام معظم رهبری کشاورزی باید محور توسعه قرار گیرد اما این موضوع طی سالهای گذشته اتفاق نیفتاده و با همین روندی که در پیش است احتمال خطر عقب‌گرد و عدم تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازها وجود دارد.
شادلویی افزود: همچنین به بحث واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی اشاره شد که همواره دغدغه مقام معظم رهبری بوده به طوری که سال گذشته صراحتا به این موضوع اشاره فرموده بودند.
وی افزود: همچنین در این جلسه به اینکه موضوع واردات بی‌رویه مورد انتقاد مراجع تقلید هم است، شاره شد و این که بعد از این انتقادات عملکرد مسئولان دولتی در حد فرمایشات مقام معظم رهبری نبوده است..
وی همچنین گفت: در این جلسه به فرار سرمایه و عدم سرمایه‌گذاری در کشاورزی به دلیل نداشتن جذابیت‌ها و سود مناسب در این بخش اشاره شد و اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از ریسک بالایی برخوردار است و به این دلیل طی سالهای گذشته در این بخش رشد مناسبی نداشته است و نیز به رغم ظرفیت‌های فراوانی که در این بخش وجود دارد و مزیت آن به بخش صنعت کاملا روشن است اما همواره حمایت از بخش کشاورزی همانند صنعت انجام نشده است.
شادلویی افزود: بیش از یک سوم اظهارات مقام معظم رهبری به این صحبت‌ها در حوزه واردات بود و ایشان فرمودند توجیهاتی برای واردات بی‌رویه در بخش کشاورزی از سوی مسئولان از قبیل ایجاد تنوع در بسته‌بندی، ایجاد رقابت بین تولید‌کنندگان و غیره ارائه شده اما هیچکدام از آنها دلیلی برای واردات محصولات غیرضروری به حساب نمی‌آید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1730.bos