شماره: 1692 تاریخ : 1390/05/29-12:00:00

حواله‌های ارزی بیمه می شوند

:دوست‌حسینی عنوان کرد: در حال تعریف موضوع بیمه‌کردن حواله‌های ارزی هستیم که این به دلیل اطمینان کامل نداشتن به برخی صرافی‌های خارجی است تا با این کار بتوانیم حواله‌های ا

 

به گزارش روز شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت ،وی متذکر شد: وقتی پولی حواله می‌شود، معمولا به صورت ارز و یورو به سختی به مقصد می‌رسد و صرافی‌های واسطه این وظیفه را انجام می‌دهند که اگر این‌ها معتبر نباشند، امکان این کار نخواهد بود  .

دوست‌حسینی با اشاره به اقدام اعتبار‌سنجی صرافی‌ها توسط صندوق ضمانت صادرات اظهار کرد: با بیمه‌کردن حواله‌های ارزی آن وقت خسارت‌های ناشی از بلوکه‌شدن یا اختلاس قابل پرداخت خواهد بود  .

وی در مورد سقف این بیمه نیز بیان کرد: این موضوع بستگی به میزان حواله‌ها دارد و علی‌القاعده اگر رقم درشت و اعتبار آن مناسب باشد، بخش بیشتری بیمه خواهد شد  .

رئیس صندوق ضمانت صادرات با اذعان به این‌که خطر بلوکه شدن همیشه وجود داشته است، افزود: اعضای اتاق بازرگانی و مقامات سازمان توسعه‌ تجارت همیشه دراین مورد نگران بودند که با این اقدام شاید بتوانیم نگرانی‌های آن‌ها را برطرف کنیم .

وی در مورد بیمه‌ عامل این کار نیز اظهار کرد: طبیعتا چون ما خودمان به دنبال سازماندهی این کار هستیم این کار باید برعهده‌ ما باشد، اما هنوز جوانب قانونی آن بررسی نشده و شاید لازم باشد که برای این‌ اقدام حتی مجوزی از بانک مرکزی دریافت کنیم و البته از طریق بیمه‌ها هم می‌توان این کار را انجام داد.

دوست‌حسینی با بیان اینکه در حال حاضر حواله‌های ارزی پشتوانه‌ای ندارند، افزود: خیلی از صادر‌کنندگان خارج از مکانیسم بانکی عمل می‌کنند و می‌دانیم که مقداری از حمل‌و‌نقل پولی به صورت چمدانی انجام می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات در پایان یادآور شد: این موضوع یک ماهی است که به صورت یک طرح پیشنهاد شده و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده بتوان آن را اجرایی کرد.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1692.bos