شماره: 1646 تاریخ : 1390/05/24-12:00:00

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه؛

مبلغ دیه امسال 90 میلیون تومان تعیین شده است

هم اکنون برخی شبکه ها برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده اند و آمریکا و برخی دیگر از کشورها به طور رسمی به این شبکه ها برای مقابله با مردم متدین ، مذهبی و نظام ما پول می دهند که بدیهی ا

سخنگوی قوه قضائیه گفت: با تحقیقات انجام شده و پایان مهلت دو ماهه وزیر دادگستری، مبلغ دیه در سال جاری 90 میلیون تومان تعیین شده است.

 به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در هفدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده قیمت دیه 90 میلیون تومان است و تغییری از لحاظ قیمت اعمال نخواهد شد و امسال همین قیمت خواهد بود.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: درباره قراردادهایی هم که امسال بر اساس 45 میلیون تومان بود، مقرر شده است که از ابتدای مهر، بیمه‌ها می‌توانند قراردادها را تجدید کنند.

سخنگوی دستگاه قضا، اظهار داشت: در 9 ماه گذشته، 26 نفر با جعل عنوان قضایی، باعث دردسر مردم شده بودند.

وی با بیان اینکه 20 نفر از این افراد دستگیر شدند و بقیه متواری هستند، افزود: مردم به سادگی فریب این شیادان را نخورند.

محسنی اژه ای گفت: این افراد از طریق اینترنت، تلفن و فضای مجازی، مزاحم افراد دیگر می شوند.

وی نحوه مزاحمت را این گونه توضیح داد که فردی از طریق تلفن با یک مرد دیگر تماس می گیرد و صدای خود را به صورت زن در می آورد و با ضبط مکالمه، از طرف مقابل اخاذی می کند.

وی گفت: بعضاً مکالمه ضبط شده را برای خانواده طرف مقابل نیز می فرستد که باعث دردسرهای زیادی می شود.

سخنگوی قوه قضائیه از مردم خواست مراقب این گونه افراد شیطانی باشند تا دچار مشکل نشوند

وی در این نشست خبری در باره جمع آوری آنتن های ماهواره و برخورد قانونی با آن  افزود: اگر تولید، توزیع و نصب ماهواره ها مشهود باشد پلیس می تواند به عنوان جرم مشهود با آنها برخورد کند و اگر به صورت غیرمشهود باشد می تواند با حکم قضایی آن را پیگیری و تعقیب کند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه استفاده از ماهواره ها همانطور که معایبی دارد مزایایی هم دارد گفت: بسیاری از کشورها اجازه نمی دهند که مردمشان از همه شبکه های ماهواره ای موجود در دنیا استفاده کنند به این خاطر که آن را برای مصالح کشورشان مضر می دانند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: هم اکنون برخی شبکه ها برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده اند و آمریکا و برخی دیگر از کشورها به طور رسمی به این شبکه ها برای مقابله با مردم متدین ، مذهبی و نظام ما پول می دهند که بدیهی است باید با آن برخورد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: پلیس، قوه قضائیه و برخی دیگر از دستگاهها در طول سالها و به شکل های مختلف از مردم خواسته است که از تجهیزات ماهواره ای استفاده نکنند و بارها این موضوع را اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم خودشان همت کنند و این خلاف قانون را انجام ندهند گفت: در مواردی که حریم خصوصی باشد طبیعی است که پلیس باید اجازه بگیرد و معمولا این کار را می کند و اگر در کار پلیس هم اشکالی باشد حتما باید با آن برخورد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در مواردی که جرم مشهود است پلیس براساس قانون می تواند با آن برخورد کند و اگر جرم مشهود نباشد و همچنین در مواردی که نیاز به ورود به حریم خصوصی افراد باشد اجازه و نظر دستگاه قضایی لازم است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1646.bos