شماره: 446827 تاریخ : 1397/11/03-11:34:46

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

1500 میلیارد تومان برای گازرسانی به مدارس روستایی اختصاص می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون 1500 میلیارد تومان برای گازرسانی به مدارس روستایی اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدعلی ادیانی به نشست دیروز (سه‌شنبه، دوم بهمن‌ماه) کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 اشاره کرد و گفت: در بند (د) تبصره (1) لایحه بودجه سال آینده، وزارت نفت مکلف شد از محل سهم شرکت ملی نفت ایران نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی در روستاها با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان‌ سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی اقدام کند.

وی با بیان اینکه 1500 میلیارد تومان برای گازرسانی به مدارس روستایی تخصیص داده شد، افزود: در مصوبه دیگری، 6 هزار میلیارد تومان از منابع شرکت ملی نفت برای تامین قیر اختصاص یافته است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 تصریح کرد: 48 درصد از 6 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده به تامین قیر برای روکش و آسفالت راه‌های اصلی و فرعی روستاها، معابر و محلات هدف بازآفرینی شهر، مسکن مهر و فرودگاه‌های کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

ادیانی ادامه داد: 11 درصد به آسفالت معابر شهرهای با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر در اختیار شهرداری‌ها و دهیارها قرار خواهد گرفت، 17 درصد نیز در اختیار سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای انجام عملیات مالچ‌پاشی قرار می‌گیرد تا خاک مناطقی که از نظر ریزگردها مشکلاتی محیط زیستی ایجاد کرده‌اند پوشش داده شود و 19 درصد در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و 5 درصد نیز به سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس برای آسفالت و ایزوگام آنها تخصیص می‌یابد.

وی عنوان کرد: همچنین طبق یکی از مصوبه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، بانک‌های عامل اجازه دارند برای طرح‌های توسعه میدان‌های نفت و گاز با اولویت جمع‌آوری گاز‌های همراه و میدان‌های مشترک، تسهیلات ارزی پرداخت کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1500-میلیارد-تومان-برای-گازرسانی-به-مدارس-روستایی-اختصاص-می‌یابد.bos