شماره: 1455 تاریخ : 1390/05/09-12:00:00

اختصاصی :

نهاوندیان : قیمت کالاها باید کاهش و کیفیت آن ها افزایش یابد

لاریجانی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها، هدف از اجرای این قانون را پایین آوردن مصرف حامل های انرژی بیان کرد نه توزیع پول به مصرف کننده ها.

سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با حضور رییس مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار شبکه تخصصی بانک و صنعت، در این نشست که از ساعت 9 صبح امروز به مدت بیش از 2 ساعت برگزار شد، دکتر نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی طی سخنان اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی و سالی که باید تلاش در عرضه اقتصاد مضاعف باشد ، بخش خصوصی باید با جسارت و جرائت بیشتر به میدتن آمده و پیشرفت اقتصادی پیداکند.

وی یاد آور شد: فضای اقتصادی کشور نیاز به یک آرامش و متانت دارد، لذا این فضا برای فعالیت بهرت  باید قابل پیش بینی باشد و گاهی برخی از تنش های سیاسی می تواند آسیب جدی به اقتصاد وارد کند.

نهاوندیان با اشاره به برنامه اتاق بازرگانی در این مسیر و توسعه تجارت خارجی تاکید کرد : همه باید تلاش کنیم که قیم تها پایین و کیفیت کالاها بالا باشد.

 رییس مجلس شورای اسلامی نیز  گفت : اتاق بازرگانی باید در جایگاهی باشد که بخش خصوصی را سامان بدهدو  مجلس هم تلاش می کند در رویه ها و آیین نامه ها راهکارهایی را ارائه دهد.

علی لاریجانی تصریح کرد: یکی از نقایص کشور ما این است که بعضی از قوانین مادر باید تصویب شود که یکی از آنها قانون اصل 44 است که پایه ی کار است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها، هدف از اجرای این قانون را پایین آوردن مصرف حامل های انرژی بیان کرد نه توزیع پول به مصرف کننده ها.

دکتر لاریجانی در ادامه تاکید کرد که بخش خصوصی نیاز به کانونی دارد که وضع آنها را ساماندهی کند و البته اتاق بازرگانی باید مرجع همگانی باشدکه هم تنظیم کننده و هم در اجرا و تصمیم گیری یاری گر باشد.

در این نشست صمیمی فعالین اقتصادی مردمی در حضور رییس مجلس مشکلات و موانع کاری خود را مطرح کردند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1455.bos