شماره: 14 تاریخ : 1390/02/24-12:00:00

افزایش قیمت و کاهش معامله سکه نتیجه اخذ مالیات بر ارزش افزوده

برخی صرافی‎های خیابان فردوسی تهران، نتیجه اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر معاملات سکه را کاهش نسبی خرید و فروش این کالا در روز جاری اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ما، امروز در پی اعمال مالیات بر ارزش افزوده 4 درصدی بر معاملات سکه، قیمت آن نسبت به روز گذشته دچار افزایش محسوس شد که برخی از صرافی های تهران، این افزایش را حدود 7 تا 8 هزار تومان در هر سکه ارزیابی کردند.
امروز قیمت سکه در صرافی های خیابان فردوسی از طیف متفاوتی برخوردار بود. به عنوان نمونه به دو قیمت در دو صرافی مختلف در این خصوص اشاره می شود:
سکه تمام بهار آزادی 450 هزار تومان (خرید) 460 هزار تومان (فروش) / نیم بهار 214 هزار تومان (خرید) 219هزار تومان (فروش) / ربع 126هزار تومان (خرید) 130 هزارتومان (فروش)
-----------
سکه تمام بهار آزادی 440 هزار تومان (خرید) 465 هزار تومان (فروش)/ نیم بهار 213 هزار تومان (خرید) 217 هزارتومان (فروش)/ ربع بهار 126 هزار تومان (خرید) 130 هزار تومان (فروش)
بنابراین گزارش، به گفته برخی صرافیها، این افزایش قیمت در خرید و فروش سکه تأثیر منفی داشت. برخی از صرافی ها نیز اعلام کردند که اعمال این مالیات، طی روزهای آینده آثار خود را بر بازار سکه نشان خواهد داد.
یکی از صرافی ها با بیان اینکه افزایش قیمت سکه بر قیمت کالاها نیز تأثیر خواهد گذاشت افزود: ما که مشکلی نداریم مابه التفاوت این افزایشها را از طریق مردم جبران می کنیم.
بنابراین گزارش، این در حالی است که چند نفر از دلالان خیابان فردوسی، از عدم تغییر محسوس در میزان خرید و فروشها ناشی از اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر معاملات سکه خبر دادند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/14.bos