شماره: 489136 تاریخ : 1398/05/16-03:32:50

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی:

14 نوع میوه جدید تا پایان سال معرفی می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی گفت: طی چند ماهه اخیر پنج رقم جدید محصول باغی از سوی این موسسه معرفی شد و 14 رقم دیگر نیز از انواع میوه‌های معتدل و سردسیری تا پایان امسال معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شکرالله حاجی وند با بیان اینکه این پنج رقم معرفی شده شامل دو رقم انگور و سه رقم زردآلو است افزود: 14 رقمی که توسط پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری این موسسه تحقیقاتی در دست معرفی است شامل دو رقم گیلاس، شش رقم زردآلو، دو پایه انگور، دو رقم سیب و دو رقم جدید فندق می شود.

وی با بیان اینکه موسسه تحقیقات باغبانی دارای هفت پژوهشکده است، گفت: این پژوهشکده ها شامل پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری، سبزی و صیفی، چای، مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، گل و گیاهان زینتی، پسته و همچنین خرما و میوه های گرمسیری است و یکی از مهمترین این پژوهشکده ها به لحاظ اهمیت و سطح زیر کشت مربوط به میوه های معتدل و سردسیری است.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی ادامه داد: پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری دارای 61 محقق و هیات علمی است که 97 پروژه تحقیقاتی مختلف از 26 نوع محصول را در سراسر کشور دنبال می کند.

وی گفت: 50 تولید کننده و مدیر باغبانی از 22 استان دارای شرایط آب و هوایی معتدل و سردسیری از ارقام بانک ژن محصولات باغی و پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشکده میوه‌های معتدل و سردسیری و ایستگاه‌های تحقیقاتی وابسته به موسسه تحقیقات علوم باغبانی بازدید کردند.

حاجی وند هدف از این بازدید را آشنایی و بررسی 24 رقم داخلی و خارجی که قابلیت تجاری شدن دارند، عنوان کرد.

وی ادامه داد: این 24 رقم شامل 11 رقم داخلی زردآلو، انگور، به و گردو و 13 رقم خارجی از محصولات مختلف به ویژه هسته‌داران از جمله هلو است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/14-نوع-میوه-جدید-تا-پایان-سال-معرفی-می‌شود.bos