شماره: 1361 تاریخ : 1390/05/05-12:00:00

سیدکاظم دلخوش اباتری:

عدم پرداخت سهم تولید از درآمد هدفمندی یارانه‌ها، کشاورزان را مستأصل کرده است

تهران -شبکه تخصصی بانک وصنعت:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در جریان بررسی وضعیت واردات محصولات کشاورزی در مجلس، پرداخت نشدن سهم ۳۰ درصدی صنعت و کشاورزی از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها را موجب استیصال کشاورز

 


به گزارش روز چهارشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، "سیدکاظم دلخوش اباتری" در نشست علنی امروز (چهارشنبه 5 مرداد) مجلس به عنوان یکی از نمایندگان مجلس برای اعلام نظر درباره وضعیت واردات محصولات کشاورزی پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم صومعه‌سرا افزود: پرداخت نشدن سهم تولید از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه کشاورزی است که فعالان این عرصه را با کمبودهای جدی روبه‌رو کرده است.

وی همچنین افزود: این دغدغه ما از دست وزیر کشاورزی هم خارج است و مسئولان بالاتر باید برای آن فکری کنند، زیرا ما در ماده هشت قانون هدفمندی یارانه‌ها برای تولید ۳۰ درصد سهم از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفتیم که قرار بود که بخشی از این ۳۰ درصد به کشاورزی و بخشی دیگر به صنعت اعطا شود، اما متاسفانه تا به امروز هیچ مبلغی از این محل به بخش‌های تولیدی پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تمرکز دولت بر پرداخت نقدی یارانه‌ها گفت: نادیده گرفتن بخش تولید (کشاورزی و صنعت) در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، بخش کشاورزی را با بحران روبه‌رو کرده است و وزیر کشاورزی امروز باید پاسخگو باشد که در شرایط کنونی کشاورزان برای تأمین سوخت و سایر امکانات مورد نیاز خود چه باید بکنند.

 

مسئولان دولتی در باره نحوه اجرای قانون هدفمندی پاسخ‌گوی مجلس باشند

دلخوش، از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس خواست که مسئولان دولتی را برای پاسخ‌گویی درباره نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و علت پرداخت نشدن سهم صنعت و کشاورزی به مجلس دعوت و از آنان سئوال کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سئوال اساسی ما از دولت این است که چرا در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به گونه‌ای عمل کرد که اجرای این قانون خوب، ناقص بماند و برخی بخش‌ها آسیب ببینند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1361.bos