شماره: 1346 تاریخ : 1390/05/04-12:00:00

اختصاصی شبکه تخصصی بانک وصنعت

رییس کل بانک مرکزی:، اصحاب رسانه چین را بدهکار نکنند

رییس کل بانک مرکزی در حاشیه همایش صندوق ضمانت سپرده ها ،چالش ها و فرصت ها "، در خصوص انعکاس اخباری مبنی بر بدهی چین به ایران با تکذیب این خبر گفت : این خبر تن

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت، دکتر  محمود بهمنی در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار ما درباره بخشنامه اخیر و انعکاس آن در خبرها مبنی بر ممنوعیت صدور چک رمزدار نیز گفت: این بخشنامه مربوط به چک های رمزدار بین بانکی و تسویه بین بانکی است که در سیستم بانکی و بین بانکها ممنوع شده است.

رییس کل بانک مرکزی ایران در خصوص  تسهیلات  برای مشاغل خانگی  گفت :  براساس  برنامه   ریزی  های انجام  شده  450هزار میلیارد  ریال  از  منابع را   برای تمامی  مشاغل  سامان  دهی   کرده ایم ،  و مشاغل  خانگی را به  سمت  قرض الحسنه   ها  سوق  داده  ایم   .

وی  افزود  : خوشبختانه  منابع  قرض الحسنه  نسبت  به مصارف  ان  بسیار بیشتر است   و می توانیم  این   ماوالتفاوت  را به  مشاغل  خانگی  و  صنایع  دستی اختصاص  دهیم  .

بهمنی در  گفت وگو با خبرنگار شبکه تخصصی بانک و صنعت، در خصوص موسساتی  (تعاونی  ها )که هنوزمراحل قانونی  راطی   نکرده و اعلام کرده اند  که  تحت نظارت    بانک مرکزی فعالیت می کنند ، این اقدام  را   تخلف دانست  و گفت :  قطعا  بازرسان  با این  موسسات   برخورد خواهند  کرد   ومجوزی  برای آن ها  صادر نخواهد  شد .


وی این عمل را  اغفال مردم دانست  و گفت  :  به طور  قطع  با اینگونه  تعاونی  ها برخورد   خواهد شد  و مردم هم اگر  اطلاعاتی در خصوص  تخلف  برخی از این  موسسات  ( تعاونی ها ) دارند  حتما  گزارش دهند .

رییس کل بانک مرکزی در پایان این مصاحبه در خصوص  بانک هایی که افزایش  سرمایه ندارند یا نداه اند،  گفت :   ما این  مسئله را بررسی می کنیم  که  مجامع  این بانک ها  افزایش سرمایه اشان را  تصویب کرد ه باشند  و باید بلافاصله  ، طبق   قانون   باید این  این افزایش  سرمایه را واریز  کنند  و اگر  این امر  تا چند روز آینده  محقق  نشود    حتما  برخورد خواهد شد .

 

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1346.bos