شماره: 316769 تاریخ : 1396/12/17-08:54:38

مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز خبر داد:

1340 تبعه خارجی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان البرز هستند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز در دیدار با اعضای انجمن سازندگان البرز فردا، فرهیختگان، اساتید دانشگاه و معتمدین محلات، با بیان اینکه تعداد 1340 از اتباع خارجی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان البرز هستند، گفت: اتباع خارجی با مراجعه به ادارات کار و دریافت مجوز اشتغال در کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی می تواند از پوشش بیمه ای مقرر در قانون استفاده نماید و کارفرمایان می توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی نسبت به بیمه کارکنان خارجی خود اقدام نماید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی سلامی با اشاره به وجود 30 هزار کارگاه فعال در این استان، افزود: ماهانه 25 هزار لیست حق بیمه بصورت غیرحضوری ارسال می شود که این امر سبب صرفه جویی در مصرف کاغذ، کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا و حفظ محیط زیست می شود.

وی به حجم وسیع انباشت کاغذ در شعبات، احتمال گم شدن مدارک و آلودگی کاغذها قبل از الکترونیکی شدن لیست حق بیمه اشاره کرد و گفت: با این طرح دیگر نیازی به تردد ارباب رجوع میان شعب و انتقال مدارک نیست و گام بلندی در راستای رفاه ارباب رجوع و حفظ سلامت محیط زیست برداشته شد.
سلامی ضمن اشاره به افتتاح شعبه جدید تأمین اجتماعی در ماهدشت گفت: از سال آینده کمک هزینه ازدوج بصورت الکترونیک انجام و برقرار می شود و بازرسی های کارگاهها نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز اظهار کرد: استان البرز دارای 7 کارگزاری است و کارگزاری شعبه اشتهارد نیز بزودی افتتاح و آماده خدمات دهی به بیمه شدگان می شود.
وی با اشاره به خدمت بزرگ و قابل توجه حذف دفترچه های بیمه گفت: این طرح مدتی است آغاز شده و تنها با ارائه شماره ملی یا شماره بیمه امکان استفاده از خدمات برای مراجعین درمانی در تمام مراکز ملکی تأمین اجتماعی انجام می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1340-تبعه-خارجی-تحت-پوشش-تامین-اجتماعی-استان-البرز-هستند.bos