شماره: 1145 تاریخ : 1390/04/29-12:00:00

بازنشستگی ، دردی نصوح

اوایل همین امسال ، " سالجاری ، یعنی سال 1390" در رسانه ها با سر و صدای بسیار اعلام شد که حقوق بازنشستگان به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت و اردیبهشت هم مابه التفاوت ها به حساب ها واریز می شود.!!

 بازنشسته ها که اغلب شان فرصت کافی دارند و با شبکه های رادیو و تلویزیونی داخل کشور در ارتباط هستند و نیز از جمله قشری از جامعه که مطالعه به خصوص خواندن روزنامه را فراموش نکرده اند، بسیار ذوق کردند.

این قشر که سالها برای این کشور و سرزمین تلاش کرده اندو اکنون با هزینه های بسیار زیادتر و به موازات آن با تورم به خصوص تورم بهداشت و درمان و نگهداری و حفاظت از خود، خودشان دست و پنجه نرم می کنند، ذوق سرشاری کردند که ...

آن ها در مجامع عمومی ، محاقل خصوصی و در پارک ها و کوجه و خیابان و اتوبوس و مترو به هم می گفتند، این افزایش چشمگیری حقوق بازنشستگی چقدر است و واقعا می تواند ، دردی از دردهای ما را کاهش دهد.

اردیبهشت امد و رفت و مسوولان و دست اندر کاران اعلام کردند که حتما در حقوق خرداد ماه اعمال می شود و خرداد هم نشد ، در تیر ماه همه منتظر ماندند که حداقل بدانند ، آفزایش حقوق شان چه میزان است و اینکه گفته شده از افزایش حقوق کارمندان بیشتر است، درست است.!!

اکنون در استانه مرداد ماه نه از افزایش حقوق خبری است و هیچ کس هم پاسخگو نیست که مابه التفاوت حقوق ها را چه زمانی به حساب ها واریز می کنند که حتی بعضی از بازنشسه ها که عمل جراحی دارند و در انتظار این افزایش هستند ، به مداوای خود برسند.

توصیه ما به مسوولان و دست اندر کاران این است ، تا زمانی که به انجام کاری اطمینان ندارید ، بی جهت در مردم توقع و انتظار ایجاد نکنید که این انتظار برای بعضی که مشکلات جسمی دارند، بسیار مضر است و اگر خدای ناکرده به سکته قلبی و مغزی و امثال آن دچار شوند، شما هم در این مسایل سهیم هستید.

بازنشستگی با سن بالا در هوای آلوده شهرهای بزرگ به خصوص تهران سرتا پا آلوده و آلاینده ! با این حقوق ها و هزینه ها دردی نصوح است که تحمل آن گاهی برای کسانی که شغل دوم و سومی و ... ندارند ، غیر ممکن و لذا تا گروه دیگری از این قشر  که برای جامعه و خانواده و محله خود منشا خدمت، شان  و اخلاق هستند، به دیار باقی نشتافته اند ، کاری بکنیم.

به خاطر داشته باشیم

مسوولان هم مراقبت قلب ضعیف این قشر باشند و اخبار خیلی خوب و خیلی بد را به یکباره اعلام نکنند و تلاش شودبه تدریج و در یک برنامه زمان بندی اطلاع رسانی کنند.

بازنشسته سالخورده اعم  زن و مرد این توان و  تحمل  را ندارد که چهار ماه و بیشتر منتظر بماند تا شما یک وعده ای را که همین جوری اعلام کرده اید ، جامعه عمل بپوشانید و این خود  یکی از تعاریف دقیق اطلاع رسانی است.!

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1145.bos