شماره: 1139 تاریخ : 1390/04/29-12:00:00

توصیه های آگاهسازی سازمان بهره وری انرژی ایران

کاهش هزینه برق مصرفی وزارتخانه و موسسات

، موسسه سابا در اقدامی به ارسال راهکارها و توصیه های کاهش هزینه برق مصرفی در بین وزارتخانه­ها، موسسات و مراکز مختلف کرده است.

به گزارش روز چهار شنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : سابا در راستای اهداف خود در زمینه ارتقاء توسعه کارآیی انرژی در کشور و سیاست­های مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح الگوی مصرف و همچنین طرح هدفمندسازی یارانه­ها اقدام به ارسال مطالب و توصیه­های بسیار ساده و کاربردی در زمینه نحوه استفاده بهینه از انرژی برای وزارتخانه ها و موسسات مختلف نموده است.

 از آنجا که این توصیه­ها در صورت بکارگیری توسط مخاطبین و مشترکین برق می­تواند تا حدود 40 درصد در کاهش هزینه­های برق مصرفی محیط کار یا زندگی آنان موثر باشد. دفتر روابط عمومی به منظور اطلاع­رسانی وسیع و گسترده­تر و برخورداری هر چه بیشتر هموطنان عزیز از تاثیرات چشمگیر این راهکارها در کاهش هزینه برق آنان، اقدام به تهیه و ارسال CD توصیه­هایی بسیار ساده و کاربردی در زمینه نحوه استفاده بهینه از انرژی با عناوین «اصناف محترم چگونه هزینه برق مصرفی محیط کار خود را کاهش می­دهند.»، « چگونه هزینه برق مصرفی منازل خود را کاهش دهیم»، « روش­های ساده کاهش هزینه­های برق مصرفی در سازمان­ها، ادارات و مراکز تجاری» و « چگونگی کاهش هزینه برق مصرفی در ماشین لباسشویی، کولرهای آبی و گازی، یخچال و فریزر و وسایل روشنایی و معرفی برچسب انرژی» در وزارتخانه­ها، سازمان­ها، مجلس شورای اسلامی، شهرداری­ها، استانداری­ها، قوه قضاییه و ... نموده است.

لازم به ذکر است سابا به منظور آگاهسازی عمومی در زمینه مدیریت مصرف انرژی این توصیه ها و راهکارها را از سال 89 در مطبوعات کثیرالانتشار چاپ نموده است که این اقدام کماکان در روزنامه ایران بصورت مستمر در حال انجام می باشد.

این گزارش می­افزاید: علاقمندان به دسترسی در زمینه راهکارهای کاهش هزینه برق مصرفی و سایر حوزه­های مرتبط با مدیریت انرژی می­تواند به سایت سابا به آدرس www.saba.org.ir مراجعه نمایند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1139.bos