شماره: 1135 تاریخ : 1390/04/29-12:00:00

اختصاص 107 میلیون تومان به آموزش فرش

: فرماندار شهرستان همدان گفت: 107 میلیون تومان به آموزش فرش در همدان اختصاص یافت.

به گزارش شبکه تخصصی بانک و صنعت : حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان همدان در بخش صنعت و معدن اظهار داشت: علاوه بر اختصاص 107 میلیون تومان به آموزش فرش، 141 میلیون تومان نیز به صنایع دستی اختصاص داده شده است که سازمان بازرگانی متولی انجام آن است.
    وی افزود: تأکید ما در خصوص آموزش فرش به‌کارگیری بخش خصوصی و ظرفیت‌های موجود، تأکید بر نوین‌بافی فرش و شناسایی ذائقه‌های مشتریان و بازارمداری از موارد مورد توجه برنامه‌های آموزش قالیبافی است.
    فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: از آنجا که سرمایه‌گذاران بیشتر تمایل به سرمایه‌گذاری در مرکز استان دارند باید با ایجاد زیرساخت‌ها شرایط همکاری را فراهم کنیم.
    وی بیان کرد: ایجاد شهرک بوعلی 2 می‌تواند جزء بهترین شهرک‌های کشور شود و از نظر جانمایی نیز چشم و چراغ استان ما محسوب شود چرا که استقرار این شهرک در مجاورت اماکن تفریحی محوطه میدان فرودگاه و سایت فناوری می‌تواند مکان زیبایی را در ورودی شهر ایجاد کند.
    قهرمانی‌مطلق ادامه داد: شهرک بوعلی 2 به دلیل دارا بودن شهرک نمایشگاهی و عرضه مستقیم تولیدات می‌تواند در حل نیازهای شهروندان و مسافران تأثیر بسزایی داشته باشد و امید میرود بتوانیم همدان را به عنوان قطب تولید و عرضه غرب کشور معرفی کنیم.
    وی گفت: در این شهرک کارگاه‌هایی که آلودگی ندارند فعالیت می‌کنند و امسال یک میلیارد و 40 میلیون تومان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی به بخش صنعت اختصاص یافته است که امید می‌رود بتوانیم بودجه بیشتری را به این بخش تزریق کنیم.
    فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: شهرک سرمایه‌گذاری خارجی استان همدان نیز در حال مکان‌یابی است که امید می‌رود به زودی به انجام برسد و بتوانیم شاهد کلنگ‌زنی آن باشیم.
    وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا مراسم کلنگ‌زنی‌های پروژه‌ها به دست مقامات عالی کشور انجام شود تا بتوانیم در طول انجام مراسم مساعدت‌ها و قول‌های همکاری مورد نظر را از این مقامات داشته و بتوانیم کار را زودتر به اتمام برسانیم اما این در حالی است که ما تنها به این امر اکتفا نکرده و در صورت درگیر بودن مقام مورد نظر برای کلنگ‌زنی و یا افتتاح پروژه جلوگیری از ایجاد وقفه در کلنگ‌زنی یا افتتاح پروژه را در دستور کار داریم.  


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1135.bos