شماره: 112 تاریخ : 1390/03/09-12:00:00

وزارت بازرگانی اعلام کرد:

امسال 2 تا 4 میلیون تن گندم صادر می شود

معاون وزیر بازرگانی با بیان این مطلب که ظرفیت سیلوهای کشور تا پایان سال جاری به 9.5 میلیون تن افزایش می‌یابد، اظهار داشت: زیرساخت‌های تجاری باید به صورت متوازن

 به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری بانک و صنعت، حمید علیخانی ظرفیت سیلوهای کشور را 8 میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان ظرفیت تا پایان سال جاری باید به 9.5 میلیون تن افزایش یابد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا میزان هدف‌گذاری صورت گرفته برای ساخت سیلو در سال جاری کمتر از سال گذشته است گفت: هم‌اکنون ظرفیت سیلوسازی در کشور به نقطه اوج خود رسیده است و با توجه به این مساله احداث سیلو با شیب آرام‌تری دنبال می‌شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، معتقد است: در حال حاضر وضعیت سیلوهای ذخیره‌سازی بسیار مناسب است.
علیخانی با تاکید بر ایجاد توازن زیرساخت‌های تجاری در کشور اظهار داشت: برای تبدیل شدن به هاب تجارت غلات در منطقه، بیشتر نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای صادرات مجدد و سوآپ هستیم.

صادرات 2 تا 4 میلیون تنی گندم در سال جاری
معاون وزیر بازرگانی درخصوص صادرات گندم در سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان صادرات گندم در سال جاری در حدود 2 میلیون باشد ولی امکان و قابلیت افزایش آن به 4 میلیون تن نیز در کشور وجود دارد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در سوالی مبنی بر واردات گندم به کشور، گفت: در حال حاضر تعرفه واردات گندم خوراک انسانی 50 درصد و تعرفه واردات گندم خوراک دامی 70 درصد است لذا واردات گندم توجیه اقتصادی ندارد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/112.bos