شماره: 110 تاریخ : 1390/03/09-12:00:00

در جلسه هیئت رئیسه مجلس مطرح شد؛

ادغام وزارتخانه‌های راه، مسکن و ارتباطات و کار، رفاه و تعاون

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد این هیئت برای ادغام وزارتخانه‌های راه، مسکن و ارتباطات در وزارت امور زیربنایی خبرداد.

 به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری بانک و صنعت،"حسین سبحانی نیا" در تشریح جزییات موارد مورد بررسی در جلسه هیئت رئیسه مجلس، گفت: نحوه بررسی طرح‌ها و لوایح و چگونگی ساماندهی آنها برای طرح در صحن علنی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با کمیسیون‌های تخصصی ارتباط‌ها بیشتر شود تا سرعت رسیدگی به موضوعات تحت بررسی در آنجا افزایش یابد.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که شورای نگهبان با چند مصوبه اصل هشتاد و پنجی مجلس مخالفت کرد، بنا شد تا جایی که امکان دارد جز در موارد ضروری، همه طرح‌ها و لوایحی از این دست در جلسه علنی نهاد قانون گذاری بررسی شوند.

وی با بیان اینکه نحوه ادغام وزارتخانه‌ها از دیگر محورهای مورد بحث بود، افزود: قصد دولت تاسیس وزارت امور زیربنایی است، بنابراین هیئت رئیسه پیشنهاد دارد تا وزارت "ارتباطات و فن آوری اطلاعات" نیز به همراه وزارتخانه‌های "راه و ترابری" و "مسکن و شهرسازی" در یک وزارتخانه ادغام شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به لزوم کار‌شناسی پیشنهاد نحوه جدید ادغام‌ها و رایزنی با دولت، اظهار کرد: با توجه به اینکه "وزارت کار و امور اجتماعی"، "رفاه و تامین اجتماعی" و "تعاون" نیز با هم تناسب کاری دارند، نظر آن بود که این سه وزارتخانه نیز در یک وزارتخانه ادغام شوند


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/110.bos