شماره: 109 تاریخ : 1390/03/09-12:00:00

رئیس انجمن علمی مامایی ایران:

ماماها بیمه مناسبی ندارند

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: نبود عقد قرارداد سازمان بیمه با ماما از جمله عمده‌ترین مشکلات ماماها است.

 

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری بانک و صنعت، ناهید خداکرمی در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی مامایی و بهداشت باروری ایران اظهار داشت: در ایران 50 هزار ماما در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: حدود 3 هزار نفر عضو انجمن علمی هستند و از آنجایی که فعالیت بر مبنای علمی است، اغلب اعضای انجمن از گروه آموزش و پژوهش سراسر کشور هستند  .

رئیس انجمن علمی مامایی ایران مهم‌ترین چالش مامایی را نبود عقد قرارداد سازمان بیمه با ماماها عنوان کرد و گفت  : از آنجا که این خدمات جزو پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد، بنابراین قشر محروم جامعه از دریافت خدمات کیفی محروم شده‌اند و این افراد نیاز به درمان و غربالگری دارند و باید از خدمات بیمه استفاده کنند .

خداکرمی گفت: در کشور ما مراقبت دوران بارداری جزو تعهدات بیمه است اما بیمه تنها هنگامی که یک متخصص درمان را انجام می‌دهد، پوشش بیمه را متقبل می‌شود اما ماماها را پوشش نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه سیاست دولت کارآفرینی و خصوصی سازی است اما با محدودیت‌های بیمه‌ای تعداد ماماهایی که خود به طور مستقل داوطلب کار باشد بسیار کم است، در حالی که با حمایت بخش خصوصی میزان بیکاری کاهش می‌یابد.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: این طرح سبب اوج گیری سلامت خانواده بوده است و روستائیان می‌توانند از خدمات مناسب این طرح به خوبی استفاده کنند، اما این طرح نیز دارای مشکلاتی است  .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/109.bos