پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 657589 تاریخ : 1402/04/25-11:10:59
,13,
گلایه گندمکاران  از تأخیر دولت در پرداخت وجوه خرید تضمینی گندم

گلایه گندمکاران از تأخیر دولت در پرداخت وجوه خرید تضمینی گندم

گندمکاران می گویند با وجود اینکه از اردیبهشت امسال یا قبل از آن، گندم خود را به سیلوها تحویل داده اند، هنوز وجه کامل را دریافت نکرده اند، در این باره وزیر جهاد کشاورزی می گوید: 55 هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت شد و قرار است وزارت نفت بخش باقی مانده مطالبات را تأمین کند.

به گزارش بانک و صنعت، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه فارسِ من با عنوان «اعتراض به قیمت و زمان پرداخت پول گندمکاران»، درخواست کرده اند این موضوع پیگیری شود.

ثبت کنندگان این پویش نوشته اند: «گندمکاران با وجود اینکه از اردیبهشت یا ماقبل آن گندم خود را به سیلوها تحویل داده اند هنوز وجه کامل خود را دریافت نکرده اند. دولت تا الان واریزی های خود را از کیلویی 11500 تومان واریز کرده و نرخ را تعیین نمی کند و همچینین زمان واریز ما به التفاوت قیمت را نیز اعلام نکرده است، این درحالی است که گندم در زمان برداشت در بازار آزاد از کیلویی 14000 تومان تا 16000 تومان به فروش رسید، دولت اگر می خواهد سال بعد دوباره کشاورزان گندم هایشان را به سیلوها تحویل دهند و در بازار آزاد نفروشند بایستی با کشاورزان خوب رفتار کند نه اینکه با عدم قیمت گذاری و عدم پرداخت کل پول مانع این کار شود. سه ماه از تحویل گندم گذشته و فقط پول اندکی پرداخت کرده اند».
در این رابطه یک گندمکار اهل شهرستان گنبد به خبرنگار فارس گفت: بیش از 40 روز است گندم خود را به سیلوهای دولتی تحویل داده ام اما هیچ خبری از پول نیست، علاوه بر این شنیده ها حاکی از این است که می خواهند قیمت گندم را کیلویی 11500 تومان حساب کنند این در حالی است که دولت قیمت گندم را کیلویی 15 هزار تومان اعلام کرده است.
علی رضایی به خبرنگار فارس گفت: همان زمانی که گندم را به سیلوهای دولتی می دادم، دلالان هر کیلو گندم را کیلویی 16 هزار تومان خریداری می کردند اما ترجیح دادم گندم خود را به دولت بفروشم.
وی ادامه داد: با این کاری که دولتی ها با کشاورزان می کنند، خیلی از گندمکاران در سال آینده گندم خود را به دلالان نمی فروشند.
رضایی این نکته را هم گفت که مسئولان دولتی در ابتدای کشت، اجازه نمی دادند افراد معمولی یا همان دلال، گندم کشاورزان را خریداری کند اما آنها فکر نمی کنند که گندمکار برای تداوم کشت خود نیاز به نقدینگی دارد.
این گندمکار گنبدی از دولت خواست، حال که کشا ورزان به خا طر علاقه به کشور و مقابله با دلالی، تولید خود را به بهای خیلی کمتر از خرید دلالان به دولت فروخته اند، آنها هم هر چه زودتر پول آنها را به اضافه مابه التفاوت قیمت 15 هزار تومان پرداخت کنند.
دولت در سال جاری ابتدا قیمت گندم را کیلویی 11500 تومان اعلام کرده بود که بعدا برای حمایت از کشاورزان در شواری قیمت گذاری نرخ نهایی 15000 تومان اعلام شد.
* وزارت نفت پول گندمکاران را تامین می کند
در این باره، وزیر جهاد کشاورزی 2 روز پیش در سفر استانی خود به مازندران، گفت: بیش از 6 میلیون تن گندم خریداری شده و بیش از 90 هزار میلیارد تومان ارزش آن بوده است.
به گفته محمدعلی نیکبخت ، 55 هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت شده است و قرار شد وزارت نفت بخش باقی مانده مطالبات را تأمین کند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت که سعی می کنیم فاصله پرداخت و مطالبات کشاورزان را به حداقل برسانیم و قیمت گندم نیز مصوب و ابلاغ شده است.
منبع: خبرگزاری فارس


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران