پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 583592 تاریخ : 1400/04/08-11:25:19
,5,4,
کووید دلتا، بازار نفت را دوباره زمین می زند؟

نفت قبل از جلسات اوپک پلاس افت کرد

کووید دلتا، بازار نفت را دوباره زمین می زند؟

نوع دلتای کووید، آلوده ترین نوع کووید منجر به افزایش موارد ابتلا در انگلیس شده است و باعث شده تا محدودیت ها دوباره در مناطقی از این کشور اعمال شود. حالا باید منتظر ماند که آیا روز پنجشنبه در نشست اوپک پلاس چه تصمیمی برای افزایش مقدار تولید در ماه اوت گرفته خواهد شد.

به گزارش بانک و صنعت، افت قیمت نفت بیشتر شد، چراکه ویروس کرونا دوباره رو به افزایش است و نگرانی هایی درمورد تقاضا پیش از نشست اوپک پلاس این هفته وجود دارد. موضوعی که می تواند عرضه را با مشکلاتی همراه کند. بلومبرگ گزارشی از وضعیت بازار نفت در روز سه شنبه منتشر کرد.

معاملات آتی در نیویورک بعد از اینکه روز دوشنبه به زیر 73 دلار در هر بشکه سقوط کرد، امروز هم 0.4 درصد کاهش یافت. نوع دلتای کووید، آلوده ترین نوع کووید منجر به افزایش موارد ابتلا در انگلیس شده است و باعث شده تا محدودیت ها دوباره در مناطقی از این کشور اعمال شود. حالا باید منتظر ماند که آیا روز پنجشنبه در نشست اوپک پلاس چه تصمیمی برای افزایش مقدار تولید در ماه اوت گرفته خواهد شد.

بااین حال هنوز هم این ماه نفت با 10 درصد رشد قیمت مواجه شده است، چراکه مناطق مهمی مانند ایالات متحده و چین با شتاب به مسیر رشد برگشتند. آنها زیربنای افزایش مصرف سوخت و تشدید عرضه در سراسر جهان هستند.

ویکتور شوم، معاون رئیس شرکت IHS Markit گفت: به دلیل افزایش نگرانی در مورد گسترش شیوع نوع کووید 19 دلتا، قیمت های نفت در حال کاهش است. بااین حال تقاضا در حال افزایش است که توسط کشورهایی از جمله ایالات متحده، چین و خاورمیانه هدایت شده است.

*قیمت ها

وست تگزاس اینترمدیت برای ماه اوت، ساعت 6 و 15 دقیقه صبح به وقت لندن، در بورس کالای نیویورک 0.4 درصد افت کرد و به 72.61 دلار در هر بشکه رسید.

برنت هم برای تسویه حساب در ماه اوت پس از سقوط 2 درصدی در روز دوشنبه، امروز 0.5 درصد کاهش یافت و رقم 74.33 دلار را در هر بشکه نشان داد.

روز دوشنبه انگلیس بیشترین موارد ابتلا به نوع جدید کووید از ژانویه را اعلام کرد و هنگ کنگ، اسپانیا و پرتغال همه محدودیت های جدید را برای بازدیدکننده ها از کشور اعمال کردند.

مقامات همچنین در حال مبارزه برای جلوگیری از شیوع ویروس در استرالیا هستند. گسترش دوباره ویروس می تواند صادرات پالایشگاه ها در آسیا را مختل کند.

باتوجه به داده هایی که کارشناسان فنی روز سه شنبه قبل از جلسه اصلی این اتحاد منتشر کردند، در همین حال اوپک پلاس انتظار دارد که اگر تولید ثابت نگه داشته شود، بازار امسال با کسری عرضه مواجه شود.

RBC Capital Markets در یادداشتی عنوان کرد که این گروه ممکن است تولید روزانه خود را از 500 هزار تا یک میلیون بشکه افزایش دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران