پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 177610 تاریخ : 1394/11/19-08:50:07
,13,14,16,17,19,20,21,22,
کشاورزی و گردشگری لاهیجان باید تقویت شود

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی،

کشاورزی و گردشگری لاهیجان باید تقویت شود

مشاورمعاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سابق سازمان چای کشور گفت: تردیدی نیست که لاهیجان مرکز چای ایران است ،‌ اما این شهرستان و شهرستان سیاهکل به لحاظ دارا بودن استعدادهای فراوان طبیعی و زیبایی های خدادادی می توانند منطقه ی گردشگری فوق العاده باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت مهندس علی محرر در گفت و گو با اصحاب رسانه با اشاره به مغفول ماندن صنعت بسیار مهم و در آمدزایی گردشگری در این ناحیه زیبا در کشور اسلامی اظهار کرد: آقایان به جای حرف و شعار باید بروز و ظهور این استعدادها را اثبات کنند. وی متذکر شد: متاسفانه هم اکنون اگر مهمانی به خصوص از مسئولان و مقام های نظام به لاهیجان سفرکند،‌ این شهرستان هیچ امکان مناسبی برای یک شب اقامت را ندارد و باید به هتل های منطقه چمخاله لنگرود مراجعه کرد. وی با ذکر مثالی یاد آور شد: زمانی درلاهیجان می گفتیم ،‌لنگرود جایی است که حتی یک چهارراه ندارد ،‌اما امروزدرحالی که لاهیجان همچنان درجا می زند،‌ لنگرود الحمدالله رشد و توسعه یافته و این توسعه یافتگی نشانه تلاش و مدیریت مسئولان اجرایی و قانونی است. محرر تصریح کرد: ایجاد مراکز جذب گردشگر درابعاد مختلف و زمینه سازی برای ماندگار مسافر و گردشگری باید از اولویت های این شهرستان بسیار زیبا باشد.  
بقای صنعت چای نیازمند حمایت ازچایکار است  
مهنس محرر تصریح کرد:اگر بنا داریم که صنعت چای کشور بقا و دوام پیدا کند،‌ باید در عمل و بدون شعار چایکاران را حمایت کنیم. وی افزود: این حمایت ها چنانچه درشعارباشد نه تنها این صنعت نابود خواهد شد که کشورباید همه نیاز بیش از  یکصد هزار تن چای مورد نیازرا ازخارج وارد کند.
وی عنوان کرد: چرا باید با داشتن 34 هزار هکتار باغ های چای و حدود 60 هزار خانوار چایکار عده ای همه تلاش شان این باشد که چای خشک کیلویی 7 تا 8 دلار را وارد کشورکنند و ارزمملکت خارج شود.
به گفته مشاورمعاون وزیر جهاد کشاورزی،‌ ظاهرا دست هایی درکاراست که اجازه ندهد صنعت چای رشد کند و به دنبال تبدیل اراضی چایکار به محصولات دیگر و اساسا کاربری های غیر کشاورزی هستند.
به جای کارخانه سیمان، تولید داروهای گیاهی را اولویت می دهم
وی در این نشست خبری اعلام کرد: اگر روزی درجایگاهی قرار گیریم که قدرت تصمیم گیری برای منطقه لاهیجان و سیاهکل دارد،‌ به جای کارخانه فعلی سیمان منطقه دیلمان را که برای مردم منطقه سرطان به ارمغان آورد،‌ واحدهای متعدد تولید داروهای گیاهی ایجاد می کنم. مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ارتفاعات دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل مملو از انواع گیاهان دارویی بکراست و باید از این نعمت خدادادی به شکل سیستمی و مدیریت شده بهره گیری کرد. وی در عین حال گفت: صنعت داروهای گیاهی درجهان رو به گسترش  است و درآمد زایی و ارزآوری خوبی هم دارد و لذا باید به این بخش توجه خاصی بشود.
 
قیمت برگ سبز چای مناسب نیست
رئیس سابق سازمان چای کشور اظهارکرد: زمانی در تهران " آن وقتی که عده ای تابلوی سازمان چای کشور را پایین کشیدند و سطح آن را تنزل دادند" به فریاد و پیگیری ها بی امان اجازه ندادم که صنعت چای نابود شود و امروز هم درعمل حامی این صنعت هستم.  مهندس محرر گفت: بعد از 42 سال توانستم به کمک دیگر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی یک ساختمان مناسب برای سازمان چای احداث کنیم. به گفته محرر،‌ در سال 1393 درآخرین مسئولیت من درسازمان چای درمهرماه همه مطالبات چایکاران پرداخت شد و چایکاردر فصل کاشت توان آماده سازی زمین خود را داشت درحالی که اکنون  چایکاران هنوز بخشی از مطالبات برگ سبز چای خود را دریافت نکرده اند و مشکل نقدینگی برای آماده سازی باغات دارند. مشاور معاون وزیر جهاد کشاوری در همین حال توضیح داد: قیمت برگ سبز چای درمقایسه با دیگرمحصولات زراعی عادلانه نیست و دست کم باید 50 درصد به نرخ آن افزوده شود تا برای چایکاران صرفه اقتصادی داشته و باغ های چای حفظ شوند.
 
مسئولان منطقه به جای شعار،‌ عمل کنند
وی گفت: درهمه دوره های انتخاباتی ،‌ نامزدهای انتخابات مجلس وعده هایی به مردم می دهند که تا چهارسال به کلی فراموش می شود و دراستانه انتخابات بعد به یادشان می آید که باید کاری کنند.
مهندس محرر که دانشجوی دکتری دررشته کشاورزی است ،‌ گفت: هرگزبه مردم وعده ای نمی دهم که قابل اجرا نباشد و درصورت ورود به مجلس از هم اکنون تعهد می کنم که از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس باشد.
لاهیجان نباید به اسم عروس شمال باشد
رئیس سابق سازمان چای کشور متذکرشد: ازلاهیجان که از قبل از انقلاب اسلامی به عروس شمال و ایران معروف است،  بیشترنامی به جا مانده است  و متناسب با این اسم و رسم رشد ندارد. محرر یاد آورشد: باید دراین شهرستان و سیاهکل به کشاورزی ، گردشگری، ایجاد مراکزتفریحی ، توجه به صنعت زود بازده مرتبط با بخش های تولیدی و گردشگری منطقه توجه شود و این ها شعارنیست.
محرومیت های سیاهکل باید با تدبیر رفع شود
وی گفت: درکنارشهرستان لاهیجان که با سیاهکل یک حوزه انتخابیه را تشکیل داده و یک نماینده دارد،  شهرستان سیاهکل بسیارمحروم مانده است درحالی که توانایی ها و استعدادهای این شهرستان درشهرو روستاهای آن بسیارفراوان و بی نظیراست.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه چای و زیتون  تصریح کرد: بخش کشاورزی به خصوص چای و برنج،‌ دامداری، گل و گیاه،  گیاهان دارویی و ده ها زمینه دیگر درسیاهکل آماده بهره برداری و اشتغالزایی است و باید از این توانایی استفاده کرد. از سوی دیگرطبیعت بکر و فوق العاده زیبای سیاهکل و روستاهای آن خیره کننده بوده و با جذب سرمایه گذاران مناسب می توان این بخش را به سرعت فعال و رونق اقتصادی را درمنطقه فراهم کرد.  
وی درپایان این نشست خبری گفت: 30 سال سابقه فعالیت درصنعت چای دارم و فرزند چایکارهستم و اعتقاد راسخ دارم که کشاورزی برای گیلان و مناطق لاهیجان و سیاهکل شغل نیست ،‌ بلکه حیثیت است و باید از این حیثیت دفاع شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران